THE SIGN OF OUR LOVE

Lilypie First Birthday tickers

Sunday, July 7, 2013

Kisah Sayang Saya

rindu. saya rindu mak.

 huhuhu....saya takkan berdalih atau menafikan bila saya merindui seseorang. tetiba hari ni rasa sayu sesangat. semalam dah hantar mak balik kampung. mungkin sebab dulu saya terbiasa dengan mak, tapi kini pagi-pagi saya akan pandang muka suami saya. bukan tak suka tapi saya masih dalam proses transformasi.

its just about 7 days being a wife. untuk saya membiasakan diri dengan apa yang saya sudah terbiasa lebih daripada 25 tahun. bukan sesuatu yang mudah. tapi saya tahu, kasih sayang antara saya dan mak takkan pernah bertukr ganti.

(tapi saya sayang suami saya jugak la!) hehehe....

bukan sebab saya ni anak manja tapi mungkin kadang-kala orang tengok saya ni dimanjakan, nak buat macam mana mak dan ayah sayang anak-anak diorang. walaupun kami 9 beradik dimanjakan tapi mak dan ayah kami memang sangat tegas. tapi kami bahagia. sebab tu orang selalu cakap saya ni manja tapi awas, saya jugak sangat garang dan tegas bila tak kena gaya.

bila saya mula bertegas, it means that saya tak perlukan gurauan pada waktu itu. sebab suami saya sendiri pernah cakap,

'isteri abang garang!'

hahahaha..... bukan sebab saya marah dia tapi dia pernah tengok saya marah orang yang tiba-tiba mencuit angin saya dan dia pernah baca mesej saya yang berbaur tegas pada orang yang cuba mencari masalah dengan saya. jangan biarkan saya hilang hormat pada orang. saya tak suka bila saya marah orang.

dan saya teringat kisah semalam. Abang pergi kerja dan saya mengemas rumah. tiba-tiba saya ambik dua pasang stokin abang sambil mulut potpet potpet bising. saya taruk dalam baldi dan rendam.

'stokin ni kalau buang masuk kolam ikan, mesti mati ikan-ikan tu'

adik saya cuma menunjukkan muka weird pada kakaknya yang mula sewel. saya kepenatan drive semalam, balik-balik rasa rajin nak mengemas lak. saja nak buat bising.

tahu apa berlaku?

bila saya duduk tepi Abang nak makan nasi, tetiba saya tengok hanya ada satu cincin je sebelah kiri. okey, cincin tunang saya hilang!

saya bangun. saya taknak cincin baru, saya cuma nak cincin tunang saya ja. habis ruang saya kemas tadi saya cari but serius saya memang dah nangis. selera nak makan dah hilang. mak ngan adik saya dah pesan,

'jangan usik minah tu masa dia tengah angin. silap gaya orang lain kena sekali'

saya dah give up. Abang pun dah penat mencari. hanya Mak yang masih semangat nak mencari. terima kasih mak sebab paham jiwa anak mak ni. saya takkan duduk dengan tenang bila sesuatu yang penting bagi diri saya tiada. saya cakap kat suami saya,

'sayang taknak cincin baru, sayang nak cincin tunang tu jugak'

okey. Abang dah pening. hahaha.....

tiba-tiba mak menjerit. 

'dah jumpa!'

Alhamdulillah.

dok dalam baldi rendaman stokin suami saya. 

moral : jangan nak mengata suami walaupun sengaja nak bergurau. hahaha....saya terus mintak maaf. sorry, Abang. hehehe....

# hanya tuhan saja yang tahu hati dan perasaan saya bila cincin tu tiada di jari ni. abang jangan risau, sayang tak minta cincin baru sebab sayang nak cincin ni ja. hakhakhak...lagi sakit kepala laki aku!

saya rindu mak. habis menulih pun cam gini jugak. huhuhu.....

saya sayang orang-orang yan menyayangi saya.




1 comment:

Hana Farhana said...

haha..klu sy ada kat situ nak aniaya je , smbunyi lama2 cincin 2.. haha.

sy dah pindah blog baru-inibukankisahdongeng.blogspot.com

Hello There

"hari ini bukan semudah semalam untuk bergelar manusia sempurna. banyak yang perlu dikorbankan, banyak juga yang terpaksa dilepaskan. sesekali langkah tersadung, rebah menyembah. sesekali melangkah gagah tersenyum megah dan semua itu memerlukan pengorbanan, menentukan kesabaran dan air mata. selagi prinsip hidup berada di atas landasan yang betul, usah di gusar pada anugerah Tuhan. anggaplah sesekali diduga itu sekadar utk mematangkan dan mengajar kita untuk bangun menjadi manusia sesempurna insan......" insyaAllah
There was an error in this gadget
 

Made by Lena