Daisypath Anniversary tickers

THE SIGN OF OUR LOVE

Lilypie First Birthday tickers

Sunday, July 14, 2013

Cerita Memasak Saya

esok masuk ofis. okey, really stress. report. sistem & document checking. saya harap no meeting for tomorrow. no boss too. hahaha....saya harap tiada yang baca blog ni.saya dah mula nak mengarut di malam-malam hari.

hujung minggu without data entry team. selepas mandikan mrs purple semalam, keluar shopping dengan Abang. tetiba Abang nak makan ketam. kalau daging itu menu kegemarannya, tapi ketam tiada dalam list sebelum keluar rumah. adoi..... saya dah ready ikan untuk digoreng.

Abang bukan cerewet tapi Abang ada taste dia yang tersendiri dalam makanan. okey, it sounds choosy. ha ha ha.....we are really different. saya sangat sempoi bab makan. ada budu dengan petai pun dah okey but not my Abang. tapi itu bukan satu masalah, itu satu cabaran. I like it because I love him.

pukul 6.30 petang kami mula memasak. dulu saya takut Abang berat tulang but he's no too bad actually. dia boleh menolong bila diminta dan kadang-kala cepat menolong. dan semalam Abang masak daging, saya masak ketam masak cili padi. 

Abang pandai memasak. ha ha ha.....tak boleh puji depan Abang, nanti dia sengeh memanjang. puji dekat blog. takde yang kenal kami baca apa yang ditulis. bukan sebab saya tak pandai memasak tapi taste Abang tinggi.  tapi Abang masih makan dengan berselera. sebab Abang tahu, masakan isteri Abang tak ada dijual dekat kedai kan.... he he he

saya teringat sahur 1 Ramadhan yang lalu. saya dah siap-siap perap ayam dengan kunyit. dah bagitau Abang kejutkan bininya yang sukar bangun tidur. tapi tup-tup bangun Abang dah siap masak. hehehe...sedap ayam yang Abang goreng. ingatkan goreng ayam yang saya perap kunyit tu, tapi Abang buat sendiri. dia tak perasan ayam yang saya simpan dalam bekas.

nanti saya belajar masak lagi ye Abang. im not a good checf but for sure, i could cook. dun worry Abang. tunggu sayang masuk Masterchef neh. hakhakhak

dan hari ini saya mengemas rumah. sebelum ini sejak pindah saya memang terlalu busy. balik rumah rasa nak tutup mata siap-saip. minggu ni saya ada cuti hujung minggu. Alhamdulillah....kemas bilik kain baju saya yang bertimbun. teringat masa mula-mula pindah hari tu, Abang tanya.

'muat ke umah kita yang?'

hahaha...saya tahu. barang saya banyak. full stop. dan baju-baju saya itu memang menyakitkan mata. tapi saya tak tahu, saya rasa baju saya sikit je. 

dan saya sedar sesuatu, dont judge the book by its cover. selepas nikah banyak benda baru yang saya belajar tentang Abang. 

Abang comel. makin buncit. hahaha....

rahmati kami hingga ke syurga, ya Allah.

# okey. coffee for Abang ready. saya mahu tidur, kejut Abang buat assigment lak. time for him to complete the assignment. All da best Abang...

~cerita umahtangga lagi. kalau azril & kak anis baca mesti dia cakap, bajet dia sorang yang ada laki. ha ha ha.....~

No comments:

Hello There

"hari ini bukan semudah semalam untuk bergelar manusia sempurna. banyak yang perlu dikorbankan, banyak juga yang terpaksa dilepaskan. sesekali langkah tersadung, rebah menyembah. sesekali melangkah gagah tersenyum megah dan semua itu memerlukan pengorbanan, menentukan kesabaran dan air mata. selagi prinsip hidup berada di atas landasan yang betul, usah di gusar pada anugerah Tuhan. anggaplah sesekali diduga itu sekadar utk mematangkan dan mengajar kita untuk bangun menjadi manusia sesempurna insan......" insyaAllah
 

Made by Lena