Daisypath Anniversary tickers

THE SIGN OF OUR LOVE

Lilypie First Birthday tickers

Thursday, August 25, 2011

2nd CHECKLIST BALIK KAMPUNG by Ameena Muktar

2nd CHECKLIST SEBELUM BALIK KAMPUNG
  • First of all, kemas bilik. saya tak suka bila balik KL dengan mood tak menentu dan keletihan menghadap bilik bersepah. at least takde baju kain bersepah kat atas lantai. macam balik kampung, adik-adik dah tau makcik ni balik tolong clean up MY BEDROOM andai ada kesan pencerobohon. even memang masyitah selalu kesan, apsal majalah-majalah dan buku-buku dalam bilik tu makin surut. jangan bagi saya buat CHECKLIST dalam bilik sendiri lak. hahaha
  • Basuh kain. WIP (work in progress). malam ni kena queue guna washing machine. al-maklum la, saya ni kerja buruh kasar. balik kije rasa nak tidur je. dan sekian maklum juga 6 hari demam=3 hari tak mau bangun2 rasanya mengakibatkan saya kelebihan dos untuk berehat. demam ini buat saya tak boleh tido malam.Alhamdulillah.
  • Packing biskut raya, hadiah, duit raya(kalau tertinggal duit raya ni best jugak. hahaha), my lappy(my hubby ni masuk beg mlm esok + babyband)...beg kain mlm esok baru mula. saya sure, saya hanya akan complete kemas bab baju malam esok. kalau sekarang, ada je yang tertinggal.
  • Topup T&G sebelum pakcik VIP tu bising kena masuk lane TUNAI. thank to Zhi sebab tolong settle masalah neh. jangan esok u lewat bangun & I lupa ambik benda alah tu. tidak!
  • Jemput pakcik VIP di Shah Alam esok sebelum bertolak balik. huish, berbuka puasa sorang-sorang lagi esok. dah 3 hari tak jumpa nasi, hari ini kat ofis aku terbayang 'roti canai' & 'ayam penyet'. mengalahkan kakak seniorku yang pregnant ni. ini la kesannya bila aku kehilangan selera makan untuk satu tempoh. bila datang....erm.....teringat kata-kata kak Azhan kat opis.
'budak ni kalau mengandung ntah apa yang diminta pada laki dia neh' 
=)
saya tak mintak lebih kak, saya mintak kasih sayang je. hehe..jawapan gedik2 time bosan mengadap pc.

excited nak balik kampung, bukan balik beraya neh. huhuhu....mengimbau kenangan bersama di teratak usang itu, menghilangkan rinduku padanya. hampir genap setahun dia tinggalkan kami, bagai semalam kak memeluk dan mencium dia.....rindu ini hanya Allah yang tahu.

his favourite Raya's song


No comments:

Hello There

"hari ini bukan semudah semalam untuk bergelar manusia sempurna. banyak yang perlu dikorbankan, banyak juga yang terpaksa dilepaskan. sesekali langkah tersadung, rebah menyembah. sesekali melangkah gagah tersenyum megah dan semua itu memerlukan pengorbanan, menentukan kesabaran dan air mata. selagi prinsip hidup berada di atas landasan yang betul, usah di gusar pada anugerah Tuhan. anggaplah sesekali diduga itu sekadar utk mematangkan dan mengajar kita untuk bangun menjadi manusia sesempurna insan......" insyaAllah
 

Made by Lena