Daisypath Anniversary tickers

THE SIGN OF OUR LOVE

Lilypie First Birthday tickers

Wednesday, September 11, 2013

Cerita Kerja

really hot & spicy days with the task, meeting & report. thank you boss for giving me the 'issues'. hari ini baru boleh bernafas dengan leganya namun perlu kembali bersedia next week. more meeting, decision & 'compression issues'. be strong!

B type

my problem is 'saya suka buat kerja dengan cara sendiri'. ha ha ha..... dari zaman belajar hinggalah zaman kini, saya adalah saya. malahan tekad untuk tidak membawa balik kerja ke bilik tidur kadang-kala terlepas jugak. nasib baik Abang memahami perangai isterinya cam gini. kalau ingat zaman bujang saya rasa saya tidur dengan laptop dan kertas-kertas yang berselerak. sekarang dah kurang tapi masih ada, dalam bentuk soft copy lak. hehehe...kena pandai-pandai la.

dan hari ini jugak hari yang amat memenatkan. saya kembali dipindahkan ke tingkat 7 bersama team saya. mengangkut barang dan mengemas bilik. al maklum la saya la salah seorang makhluk Allah yang paling serabai. hekhekhek

sekarang saya di rumah. menunggu Abang balik kerja. nak masak. tengah pikir nak masak apa ni. semalam saya tanya Abang, 'kalau diberi skala 10, berapa Abang nak bagi untuk masakan sayang?'

he said '8/10'

he he he...ok la tu untuk minah sempoi yang belajar masak ikut mood ni.

'tapi itu Abang bagi 8 sebab sayang masak daging ikut selera Abang. favourite. kalau tolak daging, 3 or 4 kot' suami saya menambah lagi.

AMBOI.

hekhekhek....udahnya bila ditanya suka makan apa, Abang hanya jawab suka makan nasi. adoi....

'pekerjaan yang paling mahal adalah, suri rumah'

apa yang penting, ikhlaskanlah diri anda dalam setiap pekerjaan. moga beroleh keberkatanNya. Amin.

senyum.




No comments:

Hello There

"hari ini bukan semudah semalam untuk bergelar manusia sempurna. banyak yang perlu dikorbankan, banyak juga yang terpaksa dilepaskan. sesekali langkah tersadung, rebah menyembah. sesekali melangkah gagah tersenyum megah dan semua itu memerlukan pengorbanan, menentukan kesabaran dan air mata. selagi prinsip hidup berada di atas landasan yang betul, usah di gusar pada anugerah Tuhan. anggaplah sesekali diduga itu sekadar utk mematangkan dan mengajar kita untuk bangun menjadi manusia sesempurna insan......" insyaAllah
 

Made by Lena