Daisypath Anniversary tickers

THE SIGN OF OUR LOVE

Lilypie First Birthday tickers

Thursday, September 19, 2013

Kembali Dari Kampung

Cerita Kembali Dari Kampung

Fever again. Again and again. Thank you Allah, thats the way how He reminds me. This is the temporary transit. The eternal is ...... Firdhausi.

Subhanallah

Mencari helah untuk mengelak daripada menghadap data dan laporan yang belum siap. Maka saya menulis. Bajet bagi mengantuk. Penat.  Pukul 6 ptg tadi apabila Abang telefon saya berbisik perlahan, meeting bersama big boss masih rancak. Idea , pendapat, pencerahan dan persepakatan masih disusun.

Maaf, I’m very straight forward walaupun kadang kala saya juga seorang yang lurus bendul. Nasib la boss dapat staff yang agak ‘cengkerik’ macam saya. I just want to let him know, the problem & solutions. Its not just settle like ‘petik jari’ but im still trying to put myself in his shoes. Being a leader is not easy unless you are the ‘bossy’ one. I know, our team is under depress right now. terima kasih boss dalam mempositifkan saya pada petang ini.heeee

Saya belum cukup rehat rasanya. Kepenatan balik kampung masih terasa. Masuk ofis terus mengadap meeting dan laporan. Mengambil alih kerja lama bermaksud anda juga perlu bersedia dengan kemungkinan menanggung ‘saka’ kerja-kerja terdahulu. Hahaha... saya rasa sangat menyampah bila takers terdahulu menjawab ‘tak tahu’ apabila ditanya dan sejak zaman belajar di unisza dulu, saya sangat pantang mendengar jawapan ‘tidak tahu’. Tapi kalau bab gossip, semua nak ambik tahu. Adoidoidoi.....

Isnin lepas sempat singgah sebentar di unisza untuk kesekian kalinya. Memandang Masjid UniSZA, ada memori yang tersendiri. Di sini, ada kenangan yang tak mungkin dapat dilupakan. Macam mana saya berbasikal ke pasar malam, berjalan kaki mencari atm bank sehinggalah si kuning menemani saya sehingga final semester.

People leave but heart is alwayz there.

Si kuning? My love.....satu persatu yang saya sayangi pergi meninggalkan saya. mungkin kau bukanlah jodohku, atau mungkin bukan takdirku. Chewah. Hakhakhak....tapi sejujurnya bila si kuning pergi,ia bagai pergi bersama kenangan dan semangat yang ada.

Saya masih ingat bilamana arwah ayah bertanya pada saya,

‘kak nak warna apa?’

Disebabkan dulu saya adalah peminat kuning yang tegar, of course kuning menjadi pilihan. Namun kini si purple menjadi pengganti. Im purple mania. Hehehe..... Bak kata orang, yang patah kan tumbuh yang hilang kan berganti. I believe ‘everything happens for a reason’. For sure kalau dulu Special Edition now its replaced by Exclusive Edition. Hekhekhek...

Si kuning pergi bersama dia yang tak pernah menunjukkan siapa dia. Pengecut. Kalau saya jumpa sapa yang curik satria saya dulu, saya takkan maafkan. Si kuning & Ayah, bagai satu buku memori yang takkan saya lupakan. Selagi dia tak datang mintak maaf pada saya, dia takkan hidup tenang selama-lamanya.

Sekali lagi saya merepek meraban. Saya rasa nak balik Terengganu. Hidup di Kota Metropolitan bukanlah jiwa saya namun rezeki dan jodoh saya di sini. Saya akur. Kadang kala hidup seharian dengan kesesakan lalu lintas, mengejar masa, dan masing-masing berusaha menjalankan tanggungjawab dalam kesempitan waktu. Cabaran buat mereka yang tidak sabar. Kadang kala saya juga manusia yang tidak cukup sempurna kesabarannya. Alhamdulillah, Abang seorang yang penyabar. Hekhekhek..... saya pun pening time saya buat perangai.

 Namun perancangan masih dibina dan disusun. Semoga Allah perkenankan dan berkati urusan kami dunia akhirat.

Hidup ini perlu disyukuri, jangan merungut. Ujian itu penguat jiwa-jiwa hambaNya. Be tough!

balik kampung. purple lagi. nasib la Abang ye. hehehe





No comments:

Hello There

"hari ini bukan semudah semalam untuk bergelar manusia sempurna. banyak yang perlu dikorbankan, banyak juga yang terpaksa dilepaskan. sesekali langkah tersadung, rebah menyembah. sesekali melangkah gagah tersenyum megah dan semua itu memerlukan pengorbanan, menentukan kesabaran dan air mata. selagi prinsip hidup berada di atas landasan yang betul, usah di gusar pada anugerah Tuhan. anggaplah sesekali diduga itu sekadar utk mematangkan dan mengajar kita untuk bangun menjadi manusia sesempurna insan......" insyaAllah
 

Made by Lena