Daisypath Anniversary tickers

THE SIGN OF OUR LOVE

Lilypie First Birthday tickers

Saturday, September 14, 2013

Balik Kampung Lagi

hooray, balik kampung lagi! hehehe...tapi masih tergolek mengadap lappy lagi baju tak kemas. umah tak kemas. masak belum lagi. Abang pun baru pi ofis. rehat sekejap. lalalala
masih berfikir nak masak apa. greng kuey teow tapi kena cari lauk jugak. suami saya mesti makan makanan bergoreng dengan lauk. baik masak nasi ja cam gini. hahaha..tapi sayang kuey teow dah beli, kena la masak. nanti membazir. membazirkan amalan syaitan.

tapi saya terfikirkan sesuatu. macam mana sesetengah couple yang belum sah suami isteri boleh membazirkan duit semata-mata kerana 'sayang'? kalau saya, saya rasa malu nak minta duit orang. kalau suami or parents tu lain la, itupun kadang-kala rasa tebal muka. tapi ada sesetengah orang, baru bercinta siap mintak masuk duit dalam bank la, asb la. duit yang diberi kat tangan lain. topup, bil dan keperluan lain, itu bab lain. sungguh, kalau mereka yang buat kije-kije ni memang boleh digelar kaki pengikis. yang malangnya, bila anda ditinggalkan. duit ke mana, cinta entah ke mana.

pesanan penaja, bercinta berpada-pada.

sudah cukup sudah. yang penting bukan saya yang jadi kaki pengikis tu. tengah pikir lagi, balik kampung buah apa yang ada. boleh makan buah rambutan dan manggis pun dah sedap.

durian? hohoho.....not my favourite. saya manusia yang akan pening bila bau durian. tapi kalau time saya terasa nak makan. saya tutup deria bau saya, saya telan. haha

balik kampung boleh jumpa anak-anak sedara saya. kalau sempat nak keluar sekejap. beli something kat diorang. ops, lupa. saya ada adik ipar yang masih sekolah rendah. inilah masalahnya bila saya dah ada adik-adik yang besar. okey kids, tunggu aunty mie a.k.a kak long a.k.a mak long balik. ngeeee...geli la baca jadi kak long ni. hak5

okey, siap merepek. hari ni saya free. boleh lupakan sekejap cerita data, sistem & website. ready next week je. hakhahak

# jom balik kampung. macam nak singgah Kuala Ibai, jumpa bebudak tu. erm....

kenangan latihan industri.

dari kanan : mommy to be, ibu, ibu wanna be, dan 2 gadis yang masih menunggu disunting. love you all!




No comments:

Hello There

"hari ini bukan semudah semalam untuk bergelar manusia sempurna. banyak yang perlu dikorbankan, banyak juga yang terpaksa dilepaskan. sesekali langkah tersadung, rebah menyembah. sesekali melangkah gagah tersenyum megah dan semua itu memerlukan pengorbanan, menentukan kesabaran dan air mata. selagi prinsip hidup berada di atas landasan yang betul, usah di gusar pada anugerah Tuhan. anggaplah sesekali diduga itu sekadar utk mematangkan dan mengajar kita untuk bangun menjadi manusia sesempurna insan......" insyaAllah
 

Made by Lena