THE SIGN OF OUR LOVE

Lilypie First Birthday tickers

Monday, January 2, 2012

Jangan bilang saya Manja!

entah kenapa rasa nak buat entry tak puas hati neh! kenapa orang suka cakap saya ni MANJA? mana ada la!

adik-adik saya selalu layan saya macam adik yang paling kecik. aish!

kakak senior saya dekat opis pernah cakap gaya saya bercakap dengan orang IT macam cakap dengan boyfren. mana ada! siap ada yang cakap 'Ami ni manja'! saya tak suka!

semalam ada kawan ayah datang. cakap punya cakap, sempat dia menambah rasa 'takut kak nangis je. manja kan'. aku sengeh. dalam hati memang tak puas hati beb!

tang mana manjanya saya? mana ada la. tapi sejak dulu orang selalu cakap saya manja.....kenapa?

semalam mak pecah rahsia. ada kawan ayah cuba-cuba nak risik aku dengan seseorang. wah, aku sengeh mengada menengok adik-adik lelaki aku yang dok gelak sakan. tapi yang menematkan terus senyuman aku bila mak aku cakap kat Mak Cik Ma;

'kito bukan apa, kito dok harap ngan anak perempuan kito jah. buatnya jerit tokse, parok'

huhuhu......macam la aku ni manja sangat. 


owh...ini bukan masyitah aminah ye

*selalu dengar ayah cakap kat kawan-kawan dia 'biasa la, anak manjo ambo sore neh'. hehehe....kak rindu nak dengarnya lagi ayah.

No comments:

Hello There

"hari ini bukan semudah semalam untuk bergelar manusia sempurna. banyak yang perlu dikorbankan, banyak juga yang terpaksa dilepaskan. sesekali langkah tersadung, rebah menyembah. sesekali melangkah gagah tersenyum megah dan semua itu memerlukan pengorbanan, menentukan kesabaran dan air mata. selagi prinsip hidup berada di atas landasan yang betul, usah di gusar pada anugerah Tuhan. anggaplah sesekali diduga itu sekadar utk mematangkan dan mengajar kita untuk bangun menjadi manusia sesempurna insan......" insyaAllah
There was an error in this gadget
 

Made by Lena