Daisypath Anniversary tickers

THE SIGN OF OUR LOVE

Lilypie First Birthday tickers

Friday, January 27, 2012

Bakal Engineer?

jangan ditanya, menjadi seorang jurutera ataupun engineer tidak pernah ada dalam kamus cita-citaku. biarpun ada sorang engineer lelaki di WD dulu pernah sound;

'tengok Ami. resign pergi further ambik mekanikal. keluar jadi cikgu KPLI. takpe la, kalau awak tak kije kat oil & gas, awak cari laki yang kije kat oil & gas ye Ami.....'

siyes, Cik Ami neh memang berasap masa tu. nasib baik aku dah minggu akhir kije. kalau ada seminggu lagi, konfirm pakcik tu tak dapat nak tengok data yang dia request hari Selasa mahupun Rabu. hari khamis baru buat. haha.....ingat perempuan tak boleh jadi engineer ke? QE team, all the girls la....aish! sabaq2!

tambah buat aku gerun bila semua engineers aku cakap;

'mekanikal tu susah....' ambik kau! bedebuk! huhuhu.....

dah la lemah semangat doh nak further engineering. pegi cari penyakit lagi. tapi kalau teringat pesan ayah, ayah memang nak kak further degree dalam bidang kejuruteraan sebab ayah cakap;

'Ayah yakin dengan kak.....' sangat rindukan kata-kata semangatnya. =(

aku redah la. we will wait & see. what would happen to Masyitah Aminah after this 4 years!. Adakah bakal menjadi seorang jurutera? yang pasti saya mahu 'jadi jurutera rumahtangga'....mesti yang ni ayah saya bangga lagi kan? kan?


saya tahu saya akan belajar benda yang saya tak suka. tapi saya tahu Allah bagi sesuatu yang saya tak suka, padahal ia adalah sesuatu yang baik untuk saya. doakan saya! kalau dulu saya boleh buat, kenapa tidak sekali lagi?

dalam enak melayan lambakan baju atas tilam neh tiba-tiba junior aku tegur aku. biasa la adik2 aku tu gak. ada je ayat dia nak bagi kat aku. watever it is, akak tersenyum. rindu dengan suasana di UDM dulu. kat mana-mana, lagu ni jugak akak kena! 


*engineer hebat bakal kua? ayat dia tak boleh blah. haha...thanks, my bro! amin2!

1 comment:

Unknown said...

salam alaik sahabat yg jauh d mata tp dkat d ati:)

Masyitah smbg study kat mana ni?
ambk mechanical engineering ke?

Hello There

"hari ini bukan semudah semalam untuk bergelar manusia sempurna. banyak yang perlu dikorbankan, banyak juga yang terpaksa dilepaskan. sesekali langkah tersadung, rebah menyembah. sesekali melangkah gagah tersenyum megah dan semua itu memerlukan pengorbanan, menentukan kesabaran dan air mata. selagi prinsip hidup berada di atas landasan yang betul, usah di gusar pada anugerah Tuhan. anggaplah sesekali diduga itu sekadar utk mematangkan dan mengajar kita untuk bangun menjadi manusia sesempurna insan......" insyaAllah
 

Made by Lena