Daisypath Anniversary tickers

THE SIGN OF OUR LOVE

Lilypie First Birthday tickers

Sunday, January 22, 2012

Selamat Tinggal WDM

Ungkapan "Selamat Tinggal" yang kadang-kala boleh membawa erti duka & suka. untuk menjadi jujur, mulanya saya gembira tapi lama kelamaan ada rasa sedih kerna saya manusia yang sangat menghargai sebuah kehidupan. di mana saja saya berada. suka atau tidak saya menganggapnya sebagai anugerah daripada Allah untuk menguji dan mengajar saya erti sebuah kehidupan.

di sini saya mengenal pengalaman sebenar dalam dunia pekerjaan. how tough I have to be! hahaha...tension memanjang but i love it! dulu saya cakap nak rasa environment bekerja dalam industri, dan saya dah rasa. itu yang sibuk nak belajaq balik. hehe...saya tahu cabarannya lebih besar selepas ini dan saya harap Allah permudahkan segala urusan saya & kuatkan saya walau di mana saya berada.

hari-hari terawal aku di Western Digital. sengeh lagi maaa......
9 bulan menjadi warga WDM banyak mengajar saya erti pahit & manis dalam bekerja walaupun secara jujur saya akui, banyak benda yang saya belum terokai dan saya harap kembali bergelar pelajar boleh membantu saya menyediakan diri menjadi seseorang dengan 'value'nya tersendiri. satu yang saya sedar sejak dulu dan bila dah masuk kerja makin saya tersedar, sehebat manapun result kamu setiap semester tapi if you have no 'value' its like nothing. belajar bina diri menjadi 'sesuatu'. saya selalu memerhati gaya & pembawaan diri engineers tempat saya. yup! hebat! i wanna be like them!

paling best kerja di sini? owh...saya tidak perlu pening kepala untuk mencari pakaian formal untuk masuk opis. jeans, tshirt & sport shoes. enough! janji menutup aurat. nak-nak aku yang selalu tension pagi-pagi, lagi la malas nak iron baju. hahaha.....

special wish to my Sifu, Kak An yang selamat melahirkan second baby....tahniah & terima kasih untuk segala-galanya akak. sesuatu yang saya pelajari daripada akak, berusaha untuk mendapatkan sesuatu & cool in watever situation. bab cool tu saya memang fail akak. saya tension tengok akak tenang je menghadap 4 juta data sambil kena push dengan engineers. kalau saya, memang kena sound la kalau orang bising2. sabar je la....hahaha. terima kasih jugak sebab sabar melayan saya yang pening dan sengal ni tiap-tiap hari. on first day I told you, saya bukan macam orang lain sebab saya selalu tanya soalan 'kenapa'. 


teringat kata-kata akak 'Ami selalu tanya soalan pastu jawab sendirik'.....ngeh3

paling mengujakan saya, akak punya baby sama usia saya kerja kat WDM. haha...2 bulan saya kije akak pregnant. hari terakhir saya kerja baby sibuk nak kluaq sama dengan saya. nasib baik gerak hati saya kuat, sempat jugak saya salam akak hari Khamis tu. thanks a lot, akak!

terima kasih jugak untuk semua-semua-semua. haha...saya tau kakak-kakak kat department saya selalu pening dengan karenah saya dan korang mesti takut bila saya sebut 'TAPI......' ada soklan yang pelik nak ditanya kan? haha.......



salah satu lagi benda best kat WDM? yeah! saya tak sempat nak mengorat engineer WD. haha...saya kan tak suka engineer. ok la tu, saya tak sangkut ngan engineer kat situ dan takde engineer yang sangkut dengan saya. hahaha...

segalanya tinggal memory. thank you Allah for this bautiful lifes! bak kata seorang sahabat 'Ami sudah tinggal kenangan'...haha. sedeh lak aku dengar. that why last day aku hentam balik pukul 11malam. kije tak siap-siap. siap orang Mitecs hantar email, kenapa takde farewell email? haha...tak sempat bro! busy2!


selamat tinggal WDM

No comments:

Hello There

"hari ini bukan semudah semalam untuk bergelar manusia sempurna. banyak yang perlu dikorbankan, banyak juga yang terpaksa dilepaskan. sesekali langkah tersadung, rebah menyembah. sesekali melangkah gagah tersenyum megah dan semua itu memerlukan pengorbanan, menentukan kesabaran dan air mata. selagi prinsip hidup berada di atas landasan yang betul, usah di gusar pada anugerah Tuhan. anggaplah sesekali diduga itu sekadar utk mematangkan dan mengajar kita untuk bangun menjadi manusia sesempurna insan......" insyaAllah
 

Made by Lena