Daisypath Anniversary tickers

THE SIGN OF OUR LOVE

Lilypie First Birthday tickers

Sunday, December 4, 2011

Tentang Seseorang

dalam hidup ada yang datang
ada yang pergi
ada yang berjanji namun mungkiri
namun ku pasti janjiNya yang pasti
pertama mengenalimu
aku dingin. aku kurang senang.
lama hadirmu 
mula menceriakan ruang-ruang sepi hidup ini
ku simpan hati ini. kujaga jiwa ini
biarlah pada yang berhak
lama mengenalimu.
aku terpaut. aku yang mula terbuai dengan mainan ini
usai solatku,
namamu seringkali menghiasi bibirku
mohon diberi petunjuk
mohon dikuatkan hati memilih
jangan pernah hanyutkan aku dengan cinta yang sia-sia
bukan kerna aku yang terlalu suci
namun cinta kurniaanNya yang suci itu
jangan kotorkan dengan duniawi semata-mata
bukan aku yang terlalu sempurna & mencari yang sempurna
namun aku menanti yang sudi untuk saling melengkapi
kerna aku insan biasa

untuk seseorang.
hanya doa yang mengiringimu sepanjang kau di kejauhan
nun di sana
tentang rasa ini
biarlah menjadi rahsia aku, hatiku dan Dia
tiba masanya
tatkala yakin kita memang tercipta
kita bina syurga cinta kita.......

aku di sini menantimu
insyaAllah......

*tak mudah melupakan tetapi terus mengingati. rindu ke? erm......saya hanya jawab bilamana awak halal untuk saya.

Ya Allah, 
Bila dia bukan untuk ku, Bila dia bukan jodohku, Maka berilah ganti yang lebih baik buatnya. Dan bantulah aku untuk memperbaiki diriku. 

Ya Allah, 
Bila ini bukan masanya, Bila ini belum saatnya, 
Jarakkan kami. Pisahkan kami. 
Agar kami jauh dari dosa dan perkara sia-sia.  
Agar kami tak mengundang murkaMU..


No comments:

Hello There

"hari ini bukan semudah semalam untuk bergelar manusia sempurna. banyak yang perlu dikorbankan, banyak juga yang terpaksa dilepaskan. sesekali langkah tersadung, rebah menyembah. sesekali melangkah gagah tersenyum megah dan semua itu memerlukan pengorbanan, menentukan kesabaran dan air mata. selagi prinsip hidup berada di atas landasan yang betul, usah di gusar pada anugerah Tuhan. anggaplah sesekali diduga itu sekadar utk mematangkan dan mengajar kita untuk bangun menjadi manusia sesempurna insan......" insyaAllah
 

Made by Lena