Daisypath Anniversary tickers

THE SIGN OF OUR LOVE

Lilypie First Birthday tickers

Thursday, May 26, 2011

sy suka kelantan, tapi saya tak suka dia tu

almost 3 days di kelantan, saya jatuh hati. saya sukakan kelantan. sebab dekat nak balik kampung. hehe....yang saya suka, banyak benda yang saya nak beli saya jumpa di kelantan.
"padahal, memang aku tak sempat cari kat kl"

tapi ada eksiden yang buat aku agak membara dan buat sampai aku berfikir berhari-hari. isy...memang tak puas hati.

aku selalu cakap, if my future husband he is not police, soldier, lawyer or doctor. why? entah la.....kalau boleh aku nak elak. jangan salah sangka, sy hargai jasa dan hormati tugas mereka tapi saya ada reason saya sendiri. tapi andai dah ketentuanNya, who i am to deny. right? kalau hati sudah suka.......haha

tapi kejadian hari tu buat saya betol-betol menyampah. bukan semuanya doktor begitu sebab ada je saya jumpa doktor yang baik hati hari tu. tapi 3 orang yang saya jumpa neh betol-betul buat saya menganggap 'sume doktor macam ini ke?'

first jumpe, muka memang so professional and honestly sy mengaguminya. karisma doktor lelaki neh dan seorang doktor perempuan. cantik & manis. sy pikir, good looking has good job. insyaAllah must be good attitude. think positive.

iya la......buat saya membebel berbakul-bakul ada la. kenapa anda merawat pesakit bukan dengan hati dan rasa tanggungjawab? cara awak melayan orang tua seperti mak saya buat saya hilang keyakinan pada doktor seperti awak. geram je saya tengok awak bercakap dengan mak saya. nak taknak layan mak aku yang semput bercakap tu. buat apa tanya kalau taknak dengar. just nak buat research sebab nanti nak jawab ngan doktor awak ye. siap speaking omputih lagi ngan mak aku eh. budget aku tak paham. mak aku memang la.........

yela...sebab mak saya tak dok bilik vip kan. tapi sekali saya jeling awak, tau pun awak gelabah kan. sorry tu say, saya dah hilang hormat pada doktor-doktor macam awak. saya memang mengagumi orang yang bergelar doktor, tetapi bukan doktor yang hanya nak siap kerja seperti awak. 

yang buat saya pikir, kalau gini la lelaki jadi doktor......'suami saya bukan seorang doktor'. first list orang yang saya tokse.memang saya amat bengang sampai sekarang.  bertambah sebab untuk saya mengelak pergi klinik jumpe doktor. hahaha.....

terima kasih pada semua saudara mara yang banyak membantu kami adik beradik. terasa kami dengan ketiadaan ayah diganti dengan ketulusan dan keprihatinan kalian.


buat min, terima kasih datang jenguk mak akak. hehe....


Alhamdulillah, mak dah keluar hospital. lega. terima kasih untuk semua jururawat dan doktor yang menjaga mak saya. jasa kalian saya hargai. saya mungkin tak suka attitude doktor tu, tapi saya manusia yang masih tahu menghargai orang. terima kasih doktor dan jujur saya akui, senyuman doktor perempuan pelatih tu manis. senyuman mampu menenangkan hati orang yang melihatnya. mungkin saya juga begitu......tapi doktor lelaki tu. erm......sy tak suka. hehe. titik.

maaf sebab tak suka orang......

No comments:

Hello There

"hari ini bukan semudah semalam untuk bergelar manusia sempurna. banyak yang perlu dikorbankan, banyak juga yang terpaksa dilepaskan. sesekali langkah tersadung, rebah menyembah. sesekali melangkah gagah tersenyum megah dan semua itu memerlukan pengorbanan, menentukan kesabaran dan air mata. selagi prinsip hidup berada di atas landasan yang betul, usah di gusar pada anugerah Tuhan. anggaplah sesekali diduga itu sekadar utk mematangkan dan mengajar kita untuk bangun menjadi manusia sesempurna insan......" insyaAllah
 

Made by Lena