THE SIGN OF OUR LOVE

Lilypie First Birthday tickers

Sunday, July 3, 2011

kisah hati aku

khamis yang lalu aku balik kampung tapi disebabkan tiket tiada direct ke Jerteh, aku sanggup berhenti di stesen bas Kuala Terengganu.

sayu hati bila dirasakan tatkala kaki menjejak bumi Terengganu. di sini, memori aku dan dia tercipta dan semangat hidupku yang ada bagai dibawa pergi dan tertimbus bersama jasadnya.

seorang sahabat menyatakan....pergilah menziarahinya. benar, hampir 10 bulan aku ditinggalkan.........bukan tak sudi namun aku tahu air mata ini pasti akan menitis lagi.

dalam pukul 5ptg aku tiba di rumah kesayanganku. tampat aku dibesarkan dan dididik mengenal erti kasih sayang sebuah keluarga. pada ibuku kutitipkan hajat untuk keluar menemuinya.

tiba di pagar 'kediamannya', aku menghela nafas perlahan. mencari titik-titik kekuatan. bagai masih terbayang kisah semalam, tatkala aku dan yang lain mengiringinya ke sini. rumput-rumput kering kekuningan. mungkin sudah ada yang menyembur racun untuk mematikan rumpu-rumput ini yang naik meninggi hampir ke paras betis.

adikku tunduk mencabut rumput-rumput dan aku menolongnya. hanya beberapa pohon sahaja. dan aku menunduk. membacakan beberapa surah. dan aku diam.

hanya air mata yang menitis menggambarkan perasaanku. betapa anak ini terlalu merindui ayahnya. perlahan kuseka mutiara yang jatuh ini namun ia jatuh dan jatuh lagi. sungguh, aku akui masih belum mampu membiasakan diri hidup tanpanya di sisi...mengharungi kehidupan yang penuh liku ini sendirian. kak masih tak mampu ayah......

ayah.....kak masih mencari titik kekuatan untuk meneruskan kehidupan yang bersisa. kadang-kala sampai satu tahap kak rasa, lebih baik kak ikut menyusul ayah di sana. kak menghadapi hari-hari kak tanpa apa-apa rasa kadang kala. pergi dan balik kerja. menghadap pc. tido. dan kadang-kala rasa tak mahu pergi kerja. tertekan menghadap karenah kehidupan. 

dan hanya tangisan mengiringi kerinduan dan kepedihan hati anak ayah ini......walaupun kak tahu, ujian ini adalah ujian iman untuk hambaNya. menuntun kesabaran dan kekuatan. kak sedang mencuba namun baru bertatih kak jatuh lagi ayah.....kosong rasanya hidup ini.

pagi tadi kak naik bas balik meneruskan kehidupan di kl ini. hanya tangisan mengiringi di sepanjang perjalanan ini. apa yang harus ku buat.....yang melihat dan memandang hanya mampu berkata namun yang merasa. hati kecil ini. sakitnya, hanya tuhan yang tahu. kuatkan aku ya Allah....


inilah kisah hati aku yang membelenggu hidupku sehingga hari ini. menangis dan menangis. kerja dan kerja. namun aku masih belum ketemu titik kekuatan dan ketenangannya.


2 comments:

miza said...

um..xleh la baca entry yang masyitah nih..sedih...tabahkan hati masyitah!!

Ameena Muktar said...

i'm trying........

Hello There

"hari ini bukan semudah semalam untuk bergelar manusia sempurna. banyak yang perlu dikorbankan, banyak juga yang terpaksa dilepaskan. sesekali langkah tersadung, rebah menyembah. sesekali melangkah gagah tersenyum megah dan semua itu memerlukan pengorbanan, menentukan kesabaran dan air mata. selagi prinsip hidup berada di atas landasan yang betul, usah di gusar pada anugerah Tuhan. anggaplah sesekali diduga itu sekadar utk mematangkan dan mengajar kita untuk bangun menjadi manusia sesempurna insan......" insyaAllah
There was an error in this gadget
 

Made by Lena