THE SIGN OF OUR LOVE

Lilypie First Birthday tickers

Thursday, July 14, 2011

Beribu Sesalan


berpandukan tajuk lagu yang dilampirkan bersama entry ini, ia bukan berniat untuk menyatakan aku menyesal dengan jalan yang telah ku pilih. bukan. namun lagu ini yang aku dengar bila nak pergi kije, masa kije dalam ofis dan balik kije.(maaf untuk ayat skema di atas)

sungguh, melodinya bakal meninggalkan sesuatu kenangan dalam perjalanan hidupku.....bila dah tinggalkan KL ni suatu hari nanti, pasti lagu ni akan mengingatkan aku kehidupan di sini. huhu....the melody sounds like the rhythm of my life.

sepanjang hampir 8 bulan aku berada di kota besar yang dikatakan syurga dunia kononnya(tapi bukan aku), banyak kenangan pahit manis yang kutemui. kini saatnya aku harus kembali menyambung perjuanganku mengejar cita-citaku. esok bakal merubah perjalanan hidupku untuk kesekian kalinya. andai takdir tidak berpihak padaku untuk kali ini, tidak beribu sesalan sebab itu adalah kebangkitan kembali semangat pernah subur dalam diri ini suatu ketika dulu.

yakin diri, percaya diri dan jangan lupa diri~pesan ayah

baru kurasa perasaan bila bekerja di bawah orang. sebak. sedih. bengang. tension. semua rasa bersatu. macam mana orang melihat keupayaan dan kemampuan kita. kadang-kala dengan kesilapan kecil, kita sudah tidak diberi peluang untuk kedua kalinya. ini bukan cara akau. setiap orang perlu diberi peluang sama rata. semua itu menjadikan aku kembali bersemangat menyambung kembali perjuanganku yang pernah aku tinggalkan dulu. rupa-rupanya bukan senang bekerja di bawah orang(aku tak biasa). 

patut la min cakap "terima kasih banyak kak tah sebab banyak marah dia masa buat kije zaman belajar dulu. dan kini min dah kalis kena marah" aku je la yang tak biasa kena marah......cuma yang aku tak setuju, walaupun aku marah orang masa buat kije tapi aku akan sama-sama involve nak selesaikan masalah. tapi boss-boss aku neh....cuma ada sorang engineer, even dia banyak tak puas hati dengan aku but i like the way of her. my style....alwayz target the highest. insyaAllah, satu hari nanti saya akan berada di tempat awak tapi saya harap saya akan memahami peritnya rasa menjadi orang bawahan.

balik kije dengar lagu sedih-sedih macam neh buat aku feeling je dalam kereta. hahaha....perjalanan sebuah kehidupanku banyak likunya. mungkin aku sendiri yang suka mencari masalah namun tak pernah beribu sesalan. semuanya berhikmah. alhamdulillah.....

lagu ini jugak mengingatkan aku pada rasa hati yang pernah singgah sejenak. aku menghargai kurniaan rasa yang diberiNya namun tekad hati ini, biarlah Dia yang menentukan segalanya. aku juga manusia biasa. dan kini, hati ini milikNya. ku serah padaNya. Allah maha Mengetahui.......

Masyitah Aminah yang dulu-dulu hampir kembali. insyaAllah......kak akan sambung balik harapan arwah ayah. itu hajat ayah sebelum ayah tinggalkan kak dulu kan.

~doakanku~

2 comments:

miza said...

jom kito wat company sendiri masyitah!!

Ameena Muktar said...

jom mizah.....nak nego gapo?

masyitah serius neh......sipe pitis kumpul hata la pulop. jiwa neh tak sesuai kije bwh org....haha

Hello There

"hari ini bukan semudah semalam untuk bergelar manusia sempurna. banyak yang perlu dikorbankan, banyak juga yang terpaksa dilepaskan. sesekali langkah tersadung, rebah menyembah. sesekali melangkah gagah tersenyum megah dan semua itu memerlukan pengorbanan, menentukan kesabaran dan air mata. selagi prinsip hidup berada di atas landasan yang betul, usah di gusar pada anugerah Tuhan. anggaplah sesekali diduga itu sekadar utk mematangkan dan mengajar kita untuk bangun menjadi manusia sesempurna insan......" insyaAllah
There was an error in this gadget
 

Made by Lena