THE SIGN OF OUR LOVE

Lilypie First Birthday tickers

Friday, May 30, 2014

ANNIVERSARY MOOD 1

30 Mei 2014
11 bulan yang lalu, kali pertama saya membalas genggaman tangan seorang lelaki. yup, its halal for me. for sure, insyaAllah.

welcome to anniversarry month mood!

sedar tak sedar, masa berlalu begitu pantas. saya rasa macam semalam Abang mintak no telefon saya tapi saya mintak Abang jawab beberapa soalan yang mampu mempengaruhi saya sama ada perlu ke tak bagi no telefon pada dia ni. saya bukan orang yang mudah-mudah nak bagi no telefon saya pada orang. dan salah satu soalan yang saya tanya pada Abang.

'kalau ada kucing datang menempel kat awak, awak buat apa?'

dalam pikiran saya, kalau disepaknya kucing tu memang kita dapat rasa orang ni camner dan kalau sebaliknya mesti kita rasa orang ni penyayang pada binatang. insyaAllah pada manusia pun dia akan sayang nanti. malangnya jawapan dia lari daripada tanggapan saya.

'bukan kucing yang menempel kat saya tapi kucing lari bila nampak saya. saya pulak yang kena kejar cari dia'.

owh!

dan sepanjang saya kawen saya tak sangka, sebenarnya suami saya ni peminat kucing. awww! meow2! kehkehkeh....serius, saya tak tahu nak cakap apa. muka poyo tapi suka kucing rupanya. dan dalam seminggu dua yang lepas dia bagi cadangan yang buat saya tergamam seketika.

'yang, kita bela kucing nak?'

saya pandang Abang dengan muka pelik. buang tabiat ke apa laki aku ni. aku nak menghitung hari beranak, dia nak bela kucing. saya bukan tak suka kucing, dan saya tak pernah sepak atau terajang kucing malahan saya sangat anti pada manusia-manusia yang kejam sebegitu. tapi, susah nak cakap. nak kata takut takde la tapi saya kalau tengok kucing dan kucing tengok saya. jantung saya berdegup pantas dan saya rasa darah naik ke kepala. baik saya blah sebelum kucing tu kejar saya. hahaha...saya memang selalu perasan nak mampos yang kucing tu akan terkam saya. adoi....

saya takkan benci binatang kesayangan Rasulullah tu. malahan arwah ayah saya pun sangat sayangkan kucing. 

malam bujang terakhir. pukul 12 malam dok tengok orang gubah hantaran. tengok ja, tak buat...kehkehkeh
selamat pengantin baru juga sahabat-sahabat sekelas yang meraikan hari bahagia. maaf, saya tak dapat balik kampung. dalam kesibukan final exam dan perut yang memboyot ni, nak travel jauh tak larat. hehehe....semoga bahagia hingga ke syurga semua!

# hidup berumahtangga akan ada pasang surutnya. semoga kesabaran, kebahagaian dan keberkatan senantiasa mengiringi mahligai ini. amin... 


2 comments:

Ulul Hana said...

Happy anniversary masyitah..:)
semoga bahagia hingga ke jannah..amin.

Ameena Muktar said...

terima kasih nurul. masih ada beberapa hari lagi. mood anniversary neh. tak sangka, setahun hampir berlalu...semoga nurul juga bahagia hingga ke syurga. =)

Hello There

"hari ini bukan semudah semalam untuk bergelar manusia sempurna. banyak yang perlu dikorbankan, banyak juga yang terpaksa dilepaskan. sesekali langkah tersadung, rebah menyembah. sesekali melangkah gagah tersenyum megah dan semua itu memerlukan pengorbanan, menentukan kesabaran dan air mata. selagi prinsip hidup berada di atas landasan yang betul, usah di gusar pada anugerah Tuhan. anggaplah sesekali diduga itu sekadar utk mematangkan dan mengajar kita untuk bangun menjadi manusia sesempurna insan......" insyaAllah
There was an error in this gadget
 

Made by Lena