Daisypath Anniversary tickers

THE SIGN OF OUR LOVE

Lilypie First Birthday tickers

Wednesday, November 27, 2013

The Sign Of Our Love : The Little Angle ~ Our Little Caliph

Alhamdulillah.
memang rasa tak percaya namun itulah kenyataan. rasa excited namun berdebar kerana bukan senang menerima amanah sebesar ini. hanya ucapan syukur yang mampu kami luahkan. speechless!

last week saya pening macam biasa, migrain cumanya pening saya rasa lain macam sikit. dan terasa nak makan ntah pape. then, keesokannya saya pening lagi disertai dengan mual nak muntah. macam biasa, gossip Ami pregnant berkumandang. kakak senior suruh saya buat UPT tapi saya malas nak melayan. bulan lepas teruk lagi keadaannya tapi masih belum ada rezeki. malas melayan rasa frust. hakhakhak...

tengah hari bila balik, masih terngiang saranan Kak Tini. saya masuk Guardian dan pilih UPT yang paling murah. paling murah pun RM14.90 habaq mai. balik umah saya test dengan tidak bersungguh dan tak semena-mena keputusannya sebegini.


saya konpius. memang 2 lines tapi bahagian bawah agar samar-samar sebab masa test saya letak urin saya cam gitu ja. udahnya konpius, mengandung ke tak ni? memang sepatutnya ujian ini seeloknya dilakukan pada waktu pagi sebab hormon hcg dalam urin kita lebih kuat berbanding siang sebab dah waktu cerah ni sume air dan makanan kita telan kan. itu la pesanan kakak-kakak saya yang berpengalaman dan berdasarkan bacaan saya sebelum ini.

tapi, kalau ini dapat dikesan di petang hari adakah kandungan hcg (human chorionic gonadotrophin) saya begitu tinggi? adakah?

owh, petang tu saya makin pening ditambah dengan persoalan 'aku ni pregnant ke tak?'. ikut kitaran haid memang sudah terlambat daripada biasa namun macam bulan lepas itu yang berlaku namun sudahnya saya kecewa.

Abang balik kerja, lepas makan malam saya hanya mengajak Abang ke Giant. kononnya nak beli Big Apple. Abang hanya menggelengkan kepala bila saya masuk kereta dengan sekotak Big Apple. padahal dalam handbag saya beli lagi satu UPT. hahaha...saya pernah berniat, kalau saya betul-betul suspek pregnant saya nak beli digital UPT. hekhekhek...sekali sekala bukannya tiap-tiap hari.

balik saya suruh Abang makan donut tu dan saya masuk tandas. menunggu keputusannya dan seperti yang tertera di bawah.


what? more than 5 weeks? ok. serius, saya sejuk kaki tangan macam tak percaya dan keluar  bersama UPT di tangan dan sengeh pada Abang yang sedang makan sambil menonton televisyennya. saya tanya Abang.

'Abang nak ke tak nak?'

he's smiling. dia tahu kali ini bukan seperti sebelum ini. dan berkali-kali dia tanya saya betul ke? saya jawab, 'ntah'. hahahaha....he said 'tahniah, sayang' sambil dapat ciuman terima kasih kat pipi. hekhekhek...

kalau mengikut bacaan skala 'pregnat. 3+' maknanya ia lebih daripada 5 minggu. nak tahu berapa minggu kena pi check klinik.

ok, syarat yang saya bagi kat suami. tolong hantar saya pada doktor perempuan dan sebaiknnya Melayu Muslim. dan hari sabtu kami mula mencari klinik malangnya hujung minggu, banyak klinik tutup. saya terpaksa masuk ke sebuah klinik yang bukan kegemaran saya tapi mujurlah perempuan tetapi bukan muslim. walaupun hajat hati saya, biarlah seorang doktor muslimah muslim yang mula-mula menjengah si little caliph ini. ok, she did da same thing. confirm pregnant with upt. no scan & kira by manual dgn alasan yg kurang munasabah. serius, saya terfikir. dia ni doktor ke bukan?

malam esoknya kami mencari klinik lagi. saya cuma mahu tahu usia si little caliph ini dan nak sahkan betul-betul yang saya ni mengandung sebab ada kes ibu yang check kat rumah positiv, malangnya bila ke klinik adalah sebaliknya. ada pendapat mengatakan mungkin sesetengah daripada mereka memakan pil kesuburan yang mungkin menghasilkan hcg. saya takut untuk sesuatu yang belum pasti, sebab tu saya selalu sukakan pengesahan. hehehe...malam tu pun, kami pergi hampir 10 klinik. semuanya tak terima untuk kes ini la, doktoe takde la, doktor lelaki la dan macam-macam.

adoi, susahnya nak tengok si little caliph ni. esoknya saya masuk ofis saya ajak kakak senior pergi klinik belakang. memang doktornya india tetapi saya biasa menerima rawatan di klinik ini maka disebabkan saya betul-betul mahu tahu adakah saya ni mengandung, bukan rekaan saya pi jugak. serius, buat pertama kalinya hari tu doktor lelaki yang bertugas. owh, memang saya taknak. saya balik dengan kecewa. huhuhu

percaya atau tidak, petangnya Abang telefon dan bagitau'kita pergi klinik seksyen 18. abang dah telefon, doktor perempuannya ada malam nanti'

yes. akhirnya. di Klinik Noor Hajar, di tangan seorang doktor muslimah kami dipertontonkan dengan keajaiban ini. Alhamdulillah, welcome to our life, the Little Caliph.

'I'm already 6 Weeks & 3 days'


Doakan saya kuat untuk mengharungi ujian di sepanjang perjalanan membawa amanah ini, Little Caliph ke dunia ini. semoga membesar menjadi umat beriman & bertakwa, sayang!

No comments:

Hello There

"hari ini bukan semudah semalam untuk bergelar manusia sempurna. banyak yang perlu dikorbankan, banyak juga yang terpaksa dilepaskan. sesekali langkah tersadung, rebah menyembah. sesekali melangkah gagah tersenyum megah dan semua itu memerlukan pengorbanan, menentukan kesabaran dan air mata. selagi prinsip hidup berada di atas landasan yang betul, usah di gusar pada anugerah Tuhan. anggaplah sesekali diduga itu sekadar utk mematangkan dan mengajar kita untuk bangun menjadi manusia sesempurna insan......" insyaAllah
 

Made by Lena