Daisypath Anniversary tickers

THE SIGN OF OUR LOVE

Lilypie First Birthday tickers

Friday, November 15, 2013

Owh, Cuti. Mari bertenang.

wah, lamanya tak menjenguk blog saya. seminggu. hari ini hari untuk release tension.setelah berminggu-minggu hari Jumaat saya balik rumah lewat, hari ini saya keluar ofis dengan senang hatinya di waktu yang awal. its time for 'lupakan' sementara apa yang berlaku dan akan berlaku. esok jom pi enjoy ke Gambang Water Park. masing-masing nak balik awal mengemas apa yang patut. dan saya nak balik kemas rumah!

seminggu ni, memang kelam kabut. Abang yang menyelerakkan ruang tamu dengan kertas-kertas assignmentnya dan saya dengan laporan dan paperwork yang tak sudah sudah. lepas meeting, taklimat dan tak cukup lagi bengkel. minggu ini memang sangat  meletihkan otak. apa yang penting, leader mesti bersedia dengan adhoc task. kadang-kala meeting untuk isu lain, esok tiba-tiba kena buat taklimat. macam-macam task yang kadang-kala saya rasa, is it really my normal life? masa bujang dan selepas kawen pun, cam gini jugak kijenya. huhuhu..

dan macam biasa, saya akan demam di awal bulan. hakhakhak....bercakap masa presentation kadang kala tak cukup nafas, sungguh menguji kesabaran namun apa boleh buat di sini Allah tetapkan rezeki saya. masing-masing ada rezeki yang Allah sediakan. jangan risau, setiap yang berlaku pasti ada hikmahnya. apatah lagi saya terdengar khabar angin akan ada pertukaran. adakah saya akan ditukarkan? huhuhu

asalkan masih di sisi suami saya, saya cuba terima dengan hati yang lapang. hekhekhek......


sifat saya, saya suka memerhati. saya memang banyak cakap tapi saya akan diam bila saya memerhati. saya suka mendengar Ketua Pegawai Eksekutif saya bercakap. penuh ilmu. penuh makna. satu hari nanti saya ingin menjadi sepertinya. tenang. dan bila berkomunikasi dengan saya yang kalut ni, kadang kala secara automatik saya jadi cakap penuh berhemah. hehehe.....ok. penat. jom rehat.
#
"Kadangkala orang yang mencintaimu adalah orang yang paling tak pernah menyatakan cintanya kepadamu.. Kerana orang itu takut kau berpaling dan menjauhinya..dan bila disuatu masa dia hilang dari pandanganmu..Kau akan menyedari yang dia adalah cinta yang tak pernah kau sedari.." 

selamat bercuti.......bajet cuti lama. hekhekhek.....

No comments:

Hello There

"hari ini bukan semudah semalam untuk bergelar manusia sempurna. banyak yang perlu dikorbankan, banyak juga yang terpaksa dilepaskan. sesekali langkah tersadung, rebah menyembah. sesekali melangkah gagah tersenyum megah dan semua itu memerlukan pengorbanan, menentukan kesabaran dan air mata. selagi prinsip hidup berada di atas landasan yang betul, usah di gusar pada anugerah Tuhan. anggaplah sesekali diduga itu sekadar utk mematangkan dan mengajar kita untuk bangun menjadi manusia sesempurna insan......" insyaAllah
 

Made by Lena