Daisypath Anniversary tickers

THE SIGN OF OUR LOVE

Lilypie First Birthday tickers

Monday, March 5, 2012

Terimalah Seadanya

Saya dengar orang sebelah ni cakap ‘She left you because you are too good to her’.

Aku senyum. The same reason. 

Dan that ‘person’ said ‘saya terima dia seadanya’.

Aku senyum lagi. The same thing and same situation.

Setiap manusia ada masa kelamnya. Ada waktu suramnya. Dan ada masa silamnya. Allah tak hantar ujian itu melainkan untuk menguji keimanan hambaNya. Mungkin kita pernah tersungkur. Tapi pintu taubat masih terbuka. Allah Maha Pengampun dan Maha Penyayang.

Saya juga ada kisah silam. Bila usia semakin bertambah, sedikit demi sedikit rasa ingin berubah itu makin menjengah. Walaupun kadang-kala, ada pasang surutnya. Haha...saya manusia biasa yang masih perlu ditarbiah dan dididik(diketuk time sengal).

Mari kita sama-sama berubah! Kamu nak?

Dan saya tidak menafikan, saya juga selalu merasa ‘i am not good enough’. Tapi saya percaya Allah sentiasa aturkan dan berikan yang terbaik untuk hambaNya. Saya selalu dapat sesuatu yang saya tidak suka. Saya selalu perlu buat benda yang saya tak suka. Dan saya selalu terpaksa menangis. Tapi saya selalu berpegang pada janji Allah. Dia takkan menguji untuk sesuatu yang sia-sia. Maka, di sejadah itu saya hamparkan tangisan resah, rindu, lemah dan kekesalan(kat bantal & bawah selimut jugak. Hahaha)

Saya hambaNya. Saya dikurniakan sedikit sifatNya. Saya mudah memaafkan dan penyayang tapi tak reti nak tunjuk. Saya bersyukur dilahirkan sebagai seorang wanita. Hati wanita itu lembut. Sebab itu kami dianugerahkan kedudukan menjadi ibu. Saya tak sabar nak menjadi ibu. Tapi, macam mana mau jadi ibunya kalau bapaknya belum ketemu dong? Hahaha....

Buat seseorang. Setiap orang ada kisah silamnya. Cerita kita adalah kisah hari ini. Saya seorang yang pandang ke hadapan. Sekadar menoleh ke belakang, mencari pengajaran dan teladan. Saya masih seperti dulu. Bukan kesempurnaan yang dicari, tapi mencari untuk saling menyempurnakan. Bukan mencari yang baik, tapi MAHU menjadi baik. 

Orang tepi saya cakap ‘kamu lepaskan dia pada hari ini, untuk dapatkannya pada masa hadapan dalam keadaan yang lebih baik.’ 

Saya senyum. InsyaAllah.

Doa istikharah saya masih sama. Pilihan saya masih belum berubah. Semoga Allah tunjukkan yang terbaik. Saya tidak melihat kesilapan itu satu kekurangan, tetapi ia satu pengajaran dan teguran untuk saya dan kamu. 
 
‘Jangan melihat saya sebagai ‘good one’. Takut-takut satu hari nanti kamu akan melihat kekurangan saya. Saya takut kamu yang akan kecewa. Lihatlah kekurangan dan kelebihan yang ada sebagai salah satu wasilah untuk saling menyempurnakan.’

No comments:

Hello There

"hari ini bukan semudah semalam untuk bergelar manusia sempurna. banyak yang perlu dikorbankan, banyak juga yang terpaksa dilepaskan. sesekali langkah tersadung, rebah menyembah. sesekali melangkah gagah tersenyum megah dan semua itu memerlukan pengorbanan, menentukan kesabaran dan air mata. selagi prinsip hidup berada di atas landasan yang betul, usah di gusar pada anugerah Tuhan. anggaplah sesekali diduga itu sekadar utk mematangkan dan mengajar kita untuk bangun menjadi manusia sesempurna insan......" insyaAllah
 

Made by Lena