Daisypath Anniversary tickers

THE SIGN OF OUR LOVE

Lilypie First Birthday tickers

Wednesday, October 14, 2009

gagalkah diri ini.........????


kejayaan dan kegagalan datang dalam hidupku silih berganti. orang luar melihat aku seorang yang hampir ke puncak. aku lagk seperti orang cemerlang tapi tahukah semua insan yang berada di hadapanmu ini adalah seorang yang gagal?

pulang dari rumah en Aziz tadi persoalan ini mengetuk-ngetuk mindaku memohon pengertian. aku mengejar untuk mendapat dekan setiap semester, aku berusaha untuk menjadi pelajat terbaik tapi......once aku hampir mencapainya kenapa aku rasa aku masih lagi seorang yang gagal?


gagalkah aku?


sebab bagi aku, kejayaan itu satu perjalanan bukannya destinasi dan ukuran kejayaan itu bukan terletak pada keputusan exam aku tapi pada jalan yang aku lalui dan pilih untuk meniti tanggan-tangga kejayaan itu.dan tatkala ku toleh ke arah ke belakang baru aku tersedar, gagalkah aku?


aku belajar dalam bidang teknikal, satu bidang yang amat aku tak minat. tapi aku selalu pujuk diri ini, mungkin apa yang aku tak suka adalah yang terbaik untuk aku sebab  Allah fikir inilah yang terbaik untuk diri aku. Allah Maha Mengetahui, masyitah......namun bila di tahun akhir ni baru aku sedar aku gagal menguasai ilmu ini biarpun aku antara pelajar yang saban semester melangkah naik ke pentas menerima anugerah dekan. malahan pernah dinobatkan sebagai pelajar terbaik.......


gagalkah aku? di mana sukatan kegagalaan itu sebenarnya? kenapa aku selalu berasa aku seorang yang gagal? bukan tidak bersyukur dengan apa yang aku perolehi, tapi aku malu......aku takut aku diibaratkan seperti tin kosong. akukah itu? aku malu menjadi produk terbaik tapi sebenarnya aku hanyalah indah khabar dari rupa.


aku rasa rendah diri sangat...........









No comments:

Hello There

"hari ini bukan semudah semalam untuk bergelar manusia sempurna. banyak yang perlu dikorbankan, banyak juga yang terpaksa dilepaskan. sesekali langkah tersadung, rebah menyembah. sesekali melangkah gagah tersenyum megah dan semua itu memerlukan pengorbanan, menentukan kesabaran dan air mata. selagi prinsip hidup berada di atas landasan yang betul, usah di gusar pada anugerah Tuhan. anggaplah sesekali diduga itu sekadar utk mematangkan dan mengajar kita untuk bangun menjadi manusia sesempurna insan......" insyaAllah
 

Made by Lena