Daisypath Anniversary tickers

THE SIGN OF OUR LOVE

Lilypie First Birthday tickers

Thursday, December 4, 2014

Coret Kosong : Mood Mengantuk

menggosok mata di petang hari sambil menjeling jam di laptop. sejam lagi nak balik. fuhh...laporan dah siap. selebihnya saya perlu edit yang boleh diselesaikan esok hari. boss dah sign. big boss ja belum. saya ambik keputusan berehat sekejap selepas selesai solat Asar. serasa rajin pulak nak menghupdate blog. almaklum la sekarang makin lama makin perlahan menulis. bukan tak sudi namun kekangan masa seakan menghalang. tapi keinginan sentiasa membuak-buak. sebab saya menulis melalui hati, bukan kerana ikut hati atau iri hati. chewah!

saya menulis sejak belajar di universiti hinggalah menjadi ibu dan masih bergelar pelajar di universiti lagi. kerna saya menulis bukan ikut musim, saya menulis ikut keperluan, kekosongan masa dan semangat untuk menulis. sekadar mencoret diari. nanti hilang atau cuba nak menengok perangai zaman muda dulu boleh la baca kat sini. lagipun ada koleksi gambar di blog ini yang sudah hilang dalam simpananku.

misalnya gambar sewaktu belajar dulu ada sesetengahnya hilang terutamanya yang disimpan di dalam memori card handphone. owh teringat akan pemergian Samsung Galaxy II baru-baru ini. huhuhu,....gambarku sepanjang mengandung dan gambar Adam Sadiq sejak dilahirkan hilang begitu sahaja. huwaaa...tapi mujurlah ada sedikit aku abadikan di blog, facebook & instagram. tidak ku sangka S II pergi meninggalkanku setelah cukup 3 tahun berkhidmat. 

3 tahun? memang lama bagi sesetengah orang tapi rasa macam sebentar je. saya beli dengan duit gaji sendiri yer. itu yang rasa sentap sangat. tidak mengharap orang lain belikan atau meminta orang hadiahkan. so, apa yang saya nak saya cari beli sendiri. kalau nak bagitau orang takdelah rasa segan, sekurang-kurangnya aset sendiri. bukan orang lain punya. kalau orang kaya mungkin tak rasa apa-apa tapi tidak bagi saya. semua perkara saya simpan dalam S II saya. so bila ia pergi meninggalkan saya, kosong sekejap rasanya. hekhekhek...memang kosng. gelap. satu hape pun tak kluar kat skrin. adoi.....

so sekarang sedang mencari teman pengganti. ekekeke....

okey. jom sambung kerja. sekadar menghilangkan mengantuk. kerja banyak lagi nak diselesaikan. not in da mood. rindu Adam Sadiq yang makin lama makin nakal. malam tadi pukul 1.00pagi dok melayannya tengok video 'alif ba ta' sambil bernasyid bersama. terbaik anak ibu!





No comments:

Hello There

"hari ini bukan semudah semalam untuk bergelar manusia sempurna. banyak yang perlu dikorbankan, banyak juga yang terpaksa dilepaskan. sesekali langkah tersadung, rebah menyembah. sesekali melangkah gagah tersenyum megah dan semua itu memerlukan pengorbanan, menentukan kesabaran dan air mata. selagi prinsip hidup berada di atas landasan yang betul, usah di gusar pada anugerah Tuhan. anggaplah sesekali diduga itu sekadar utk mematangkan dan mengajar kita untuk bangun menjadi manusia sesempurna insan......" insyaAllah
 

Made by Lena