Daisypath Anniversary tickers

THE SIGN OF OUR LOVE

Lilypie First Birthday tickers

Sunday, October 16, 2011

Aku yang Masih Mencari

Mencari kesabaran, dalam kesakitan.
Kesakitan salah satu cara Allah menghapus dosa. Kesakitan salah satu tanda ingatan Allah pada hambaNya. Maka diutus malaikat untuk menyampaikan kiriman ujianNya. Alhamdulillah. Semoga aku makin kuat menghadapi segalanya. Minggu ini aku terpaksa MC half day. Kerja terbengkalai pun, aku redah. teringat pesanan seorang sahabat.

'awak sakit pun, bukan company cares pun awak sakit apa. so, awak yang kena care dengan diri awak sendiri. lebih baik MC je. kerja tu boleh dibuat lain hari'


erm. kakak di opis pun dah memandang aku lain benar. katanya mukaku dah pucat dan bibir dah biru dah. kepala neh hanya tuhan saja yang tahu, sakitnya. tapi, engineer aku masih lagi nak bising-bising. owh tolong la, perangai saya teruk bila saya bengang. haha...maaf la kalau ada yang terkena angin saya. kesabaran itu ada hadnya. sungguh, kesakitan itu mengurangkan tahap kesabaranku. ngeh3....

biarpun kakak aku dah baik hati hantar aku ke klinik, sungguh aku manusia yang tak pernah puas. saya rindukan mak bila saya sakit-sakit begini. mak tak manjakan kami bila kami sakit, but the way she cares....i know she loves us. kasih ibu tiada tandingan. 
saya menangis sorang-sorang bila sampai umah. gila cengeng minah neh.

KUNCI kemenangan adalah kesabaran

Mencari ketenangan, dalam kekalutan.
Mungkin masih ada dosa-dosaku yang belum terampun atau aku masih mengulangi kesilapan-kesilapan yang menjadi laranganNya. pimpin aku menuju jalan redhaMu. hanya Allah yang tahu ketidaktenangan dan ketidaktenteraman yang berkecamuk dalam hati wanita lemah ini. masih berjalan dan terus mencari jalan-jalan yang diredhaiNya.

Dari Abu Musa r.a, dari nabi s.a.w katanya:"Allah Azza wa Jalla membentangkan tangan-Nya pada malam hari untuk menerima taubat orang yang bersalah siang hari, dan membentangkan tangan-Nya siang hari untuk menerima taubat orang yang bersalah malam hari sehingga matahari terbit di Barat." (Riwayat Muslim)

sepanjang minggu ini, banyak benda yang bermain di minda aku. Kerja. Study. Mak. Hidup. ya Allah, jangan jadikan dunia itu sebagai matlamatku semata-mata. saya tak mampu untuk melelapkan mata. 


Mencari kekuatan, dalam kesusahan.
Air mata itu, peneman hidupku. aku tak luahkan pada sesiapa apa yang ada dalam hati aku. cukup Dia yang mengetahui segala-galanya.

~Beside every person's life, there is his/her own story~ 

kerna aku juga manusia yang punya kisah hidup tersendiri. 

Entah apa yang aku tangisi, aku juga kadang-kala tak mengerti. apa sebenarnya yang membelenggu diri ini. dulu aku pernah jatuh begini. tapi aku bangkit. aku berjaya. Alhamdulillah. sekali lagi aku teruji. mencari-cari ke mana hilangnya Masyitah Aminah yang tidak pernah berhenti berusaha untuk merawat dirinya yang 'sakit' dahulu.

aku dapat rasakan. sejarah sedang berulang. but i'm totally different. ini bukan Masyitah Aminah yang dulu-dulu. 

Mencari sesuatu, dalam kerinduan yang tak berpenghujung.
saya rindu ayah yang telah pergi buat selama-lamanya. rindu sangat-sangat.
Apabila anak Adam meninggal dunia maka terputuslah amalnya kecuali tiga perkara: sedekah (amal) jariah, atau ilmu yang dimanfaatkan, atau anak soleh yang mendoakannya (ibubapanya). (Hadis riwayat Imam Muslim).
saya rindu mak yang jauh di kampung. hanya suaranya yang mengubat kerinduanku yang menebal ini. sungguh, bersamanya ada kekuatan yang aku perlukan tapi kita jauh mak. menghadapi hidup seorang diri di sini, hanya kesunyian yang menemani.

Ya Allah ya Rahman, jadikanlah aku sebagai seorang anak yang soleh yang sentiasa mendoakan kebaikan untuk kedua ibu bapaku dan menjadi aset yang berharga untuk mereka.

saya merindui dia. bukan di depan mata, tapi di alam maya. sungguh, ia menguji. jangan biarkan aku leka dengan cinta yang sia-sia ya Allah. jika dia orangnya hanya satu yang aku pohon, halalkan aku untuk merinduinya di jalan yang Kau redhai.

Ya Allah ya Rahim, jadikan aku isteri yang taat pada suaminya dan ibu mithali buat zuriat-zuriat kami. jadikan aku wanita istimewa itu ya Allah untuk memikul urusan dididik dan mendidik. Amin.




Aku Yang Masih Mencari
peace & purle...i love it!

2 comments:

Niena Muhammad said...

syahdu baca n3 nie..

Ameena Muktar said...

syahdu orang yang membacanya, syahdu lagi orang yg menulisnya. sebab...dia yg merasanya. huhu

Hello There

"hari ini bukan semudah semalam untuk bergelar manusia sempurna. banyak yang perlu dikorbankan, banyak juga yang terpaksa dilepaskan. sesekali langkah tersadung, rebah menyembah. sesekali melangkah gagah tersenyum megah dan semua itu memerlukan pengorbanan, menentukan kesabaran dan air mata. selagi prinsip hidup berada di atas landasan yang betul, usah di gusar pada anugerah Tuhan. anggaplah sesekali diduga itu sekadar utk mematangkan dan mengajar kita untuk bangun menjadi manusia sesempurna insan......" insyaAllah
 

Made by Lena