Daisypath Anniversary tickers

THE SIGN OF OUR LOVE

Lilypie First Birthday tickers

Saturday, March 20, 2010

oh, Projects!

Assalamualaikum…..
Lamanya tak mencoret di sini. Bukan tak nak tapi, hari-hari terakhir yang kulalui di sini bagai separuh nyawa jiwaku pergi. Huhuhu….dah nyawa-nyawa ikan dah ni. Benar-benar aku teruji dengan diriku. Ya Allah, kuatkan insane yang lemah ini. Semua final projects menanti masa je….apa yg paling dirisaukan adalah EQ Tenong kami. Rasa dah nak lari dari objective asal dah. Huhuhu….
First project, QA survey yg kami buat kat ZM Rubber Moulding. Alhamdulillah, biarpun byk yg kami rancang tak menjadi namun syukur sbb sekurang-kurangnya kami dapat ilmu. And thanks a lot to En Abu Bakar yg sudi melayan karenah kami yg ntah pape neh. Sekarang sedang menyiapkan report n presentation materials. Huhuhu…….byk benda pulak xde bila nak tulis report. Adoo…..’Quality Survey on Manufacturing Product : Exhaust Hanger’.

Then, MO survey insyaAllah akan berjalan next week. Kami sedang bertungkus lumus menyiapkan kerja-kerja terakhir sebelum ke Syarikat Percetakan Yayasan Islam Terengganu. Dan bekerjasama dengan ahli kumpulan yang semua lelaki dan hanya aku seorang perempuan benar-benar menguji aku. Aku anggap ini satu pengalaman dan ujian bila aku berhadapan dgn real career nanti. ‘Manufacturing Organization Management and Marketing Survey’.
Next is CNC Turning and Milling Machine project. This one also really menguji Masyitah ni. Memang bab design terpasa terus diserahkan pada anip sbb dgn mase yg ada sekarang sudah tak mampu untuk aku nak menyibuk semua benda nak buat. Then for G-Codes aku akan siapkan CNC Turning Machine bersama farihah dan anip dan fami akan siapkan CNC Milling Machine. ‘CNC Turning and Milling Machine Project : Bishop Chess and Adidas Logo’.
And the last project is EQ Tenong. No word could I describe,….i have to be designer, engineer and operator. Hohohoho…sume benda yg aku tak minat. Anggap sahaja ini ujian dalam menuntut ilmu. Terima kasih buat semua lecturers, instructors and sahabat2 yg sudi membantu dlm menjayakan projects ini semua. Hope, sumenya berjalan sukses belaka…….doakan insyaAllah…

No comments:

Hello There

"hari ini bukan semudah semalam untuk bergelar manusia sempurna. banyak yang perlu dikorbankan, banyak juga yang terpaksa dilepaskan. sesekali langkah tersadung, rebah menyembah. sesekali melangkah gagah tersenyum megah dan semua itu memerlukan pengorbanan, menentukan kesabaran dan air mata. selagi prinsip hidup berada di atas landasan yang betul, usah di gusar pada anugerah Tuhan. anggaplah sesekali diduga itu sekadar utk mematangkan dan mengajar kita untuk bangun menjadi manusia sesempurna insan......" insyaAllah
 

Made by Lena