Daisypath Anniversary tickers

THE SIGN OF OUR LOVE

Lilypie First Birthday tickers

Wednesday, March 24, 2010

Andai tangisan itu perlu, mengalirlah....

Entry ini bukan bersifat luahan hati, tetapi ia lebih memotivasi diri ini……

Ya, benar. Seringkali aku menyatakan ujian itu untuk menguatkan kita. Ujian itu tanda Allah menyayangi kita. Namun, andai kamu terasa lemah dan ingin rebah .Ingatlah. Dia bersama-sama orang-orangnya yang beriman. Jangan pernah mengalah diri……

Semalam, macam biasa waktu untuk aku menghadiri workshop bagi menyiapkan kerja-kerja final projectku dengan partnerku. Yang aku tahu, semua grup dah siap tunggu nak finishing je product diorang. Aku? Ya, untuk semester ini akhirnya mutiara itu gugur jua. Mengalirlah, andai itu mampu melegakan ketegangan yang melanda diri…..

Buat En Mat, En Aziz dan En Khalid. Maafkan anakmu ini. Tak terniat sedikit pun di hati ini untuk menyakitimu mahupun menolak ataupun menyanggah segala komen-komen yang diberi untuk final project ini. Sungguh, namun tatkala itu dengan kepanasan suasana dikerumuni budak-budak laki (yup, 80% my classmates are boyz…)…aku really terasa dipresss so hard. Dan kala itu, andai air mata itu perlu, mengalirlah (tak suka menangis time kena hentam. Tapi, semalam memang dah pressure sgt)……maafkan diri ini…..

Balik bilik, sungguh2 rasa menyesal takut instructorsku terasa ngan reaction yang aku beri. Aku hanya diam (memang org pelik, sbb aku ni jenis tak boleh duduk diam). Saya hanya tertekan encik, nak habiskan sisa-sisa terakhir project ni. Apa yang paling-paling ditakuti, this project finally cant function properly. Huhuhu…not so easy to be engineer rupanya(sbb tu engineer tak pernah masuk dlm kamus cita-citaku)…sabarlah diri….

Masyitah….
Pernah tak kau renung perjalanan hidup kau selama 3 tahun setengah di bumi UDM ini? Pernah terfikirkah engkau apa yang telah engkau lalui? Bukan senang kan? Dan kau juga pernah berada di bawah kan? Kenapa dulu kau boleh, dan sekarang ungkapan ‘tidak boleh’ lak yang meniti di bibir tu? Cuba tgk dinding bilik tu……’TAK BENAR ‘TAK BOLEH’’. So, wat are u waiting for, berjuang ke titisan darah terakhir diri. Andai sudah tertulis kau mesti gagal, jangan sesali, pasti ada hikmah yang menanti. Yang pasti, jangan berhenti untuk berusaha…u can do it, diri….

Diri, menangislah anda perlu…….dan yang pasti mintalah pada Dia. Dia tahu apa yang terbaik untuk hambaNya.

Jangan pernah mengalah….

No comments:

Hello There

"hari ini bukan semudah semalam untuk bergelar manusia sempurna. banyak yang perlu dikorbankan, banyak juga yang terpaksa dilepaskan. sesekali langkah tersadung, rebah menyembah. sesekali melangkah gagah tersenyum megah dan semua itu memerlukan pengorbanan, menentukan kesabaran dan air mata. selagi prinsip hidup berada di atas landasan yang betul, usah di gusar pada anugerah Tuhan. anggaplah sesekali diduga itu sekadar utk mematangkan dan mengajar kita untuk bangun menjadi manusia sesempurna insan......" insyaAllah
 

Made by Lena