Daisypath Anniversary tickers

THE SIGN OF OUR LOVE

Lilypie First Birthday tickers

Wednesday, June 26, 2013

Menghitung Hari

kita hanya merancang, Allah yang menentukannya. Subhanallah.

kami merancang bertunang di hari lain tapi Allah percepatkan lagi harinya. dan sekali lagi, semoga Allah merahmati urusan kami ini hingga ke syurga.

nervous. tired. unbelievable. excited. sad.

tiap kali istikharah, hanya Allah yang mengerti perasaanku. hati aku, aku yang tahu. tapi hati aku milik Allah. hati aku dalam genggamanNya. semakin aku menolak, dia semakin dekat. dan setiap kali sujud itu aku berdoa, jika dia yang terbaik pertemukan kami dalam jalan redhaMu.

walau ku tahu,
dia bukan lelaki sempurna sepertimana tidak sempurnanya aku, mungkin Allah mahu sempurnakan hidup kami dengan penyatuan ini.

berkali-kali menolak namun Allah akhirnya bukakan hatiku pada seorang lelaki yang tak kusangka.

beberapa hari yang lepas sewaktu pulang ke kampung untuk keputusan ini, sebak hatiku. semua memori dan kenangan yang pernah singgah dalam hidupku mulai berkecamuk. di nisan itu aku menahan hiba, ayah.....akan ada seseorang yang akan mengambil alih tanggungan dosa yang selama ini ayah tanggung bagi anak perempuan ayah ni.

tapi, janji kak. tiada sesiapa yang mampu menggantikan tempat lelaki seperti ayah.

kak sedang menghitung hari, ayah....satu-satunya anak perempuan yang tidak sempat ayah walikan walaupun saban tahun sejak di udm anak ayah ni la tiap kali balik kampung selalu cakap.

'nak kawen!'

hahaha.....macam gedik tapi itu cara kami bergurau. tak sangka, doa itu akhirnya akan termakbul. Alhamdulillah.

aku hanya manusia biasa, dan jodoh ini aturan Illahi. moga musim bunga ini senantiasa membunga wangi. walau kadangkala musim gugur dan musim sejuk bakal mendinginkan kami namun kami pasti musim panas itu masih ada untuk menghangatkan kembali cinta ini.

semoga bahagia ini mekar hingga ke syurga. kami akan belajar untuk benar-benar bercinta selepas ini.



#selamat menghitung hari!

No comments:

Hello There

"hari ini bukan semudah semalam untuk bergelar manusia sempurna. banyak yang perlu dikorbankan, banyak juga yang terpaksa dilepaskan. sesekali langkah tersadung, rebah menyembah. sesekali melangkah gagah tersenyum megah dan semua itu memerlukan pengorbanan, menentukan kesabaran dan air mata. selagi prinsip hidup berada di atas landasan yang betul, usah di gusar pada anugerah Tuhan. anggaplah sesekali diduga itu sekadar utk mematangkan dan mengajar kita untuk bangun menjadi manusia sesempurna insan......" insyaAllah
 

Made by Lena