Daisypath Anniversary tickers

THE SIGN OF OUR LOVE

Lilypie First Birthday tickers

Friday, May 10, 2013

Memori Itu Pelajaran

lama menghilang, pelbagai perkara yang berlaku dalam hidupku sehingga mengubah saya menjadi Masyitah Aminah seperti hari ini.

bila dulu saya belajar menerima hakikat, dan kini saya belajar berdepan dengan hakikat. dan saya mohon moga Allah tetapkan hakikat yang terbaik buat hambanya.

bila dulu saya cakap saya redha dengan ujian & dugaan pada diri saya, dan kini saya yakin Allah sedang mengatur sesuatu yang indah buat hambanya yang sabar.

menangis & kecewa perkara biasa. bukan dinamakan kehidupan kalau tak dilambung ombak dipukul badai. dan saya berterima kasih untuk setiap perkara dan insan yang pernah hadir menghiasi perjalanan hidup saya.

kamu adalah perkara indah yang telah berlaku dalam hidup saya.

pesan saya cuma satu. jangan pernah menyesal dengan apa yang berlaku. tuhan pasti bagi gantinya. dan andai tersungkur di kaki impian, jangan mengeluh. Allah tahu yang itu bukan yang terbaik untuk kamu.

kenapa saya menulis hari ini setelah menyepi sekian lama? tepuk hati, tanya diri. apa yang diri saya dan diri kamu tahu.

saya cuma harap, impian saya dan janji saya ditepati. saya belajar untuk menjadi positif dalam setiapperkara kerna seseorang mengajar saya,jangan terlalu banyak berkata & berfikir yang negatif. (muncung. macam tak tahu aku otak aku ni macam sistem yang aku dok hadap tiap-tiap hari. hekhekhek)

~memori diperantauan~

#mantech#udm#ayah#uitm#WD&QualityEngineering+dia#UTHM#awak#

this name tag reminds me to all da memories. thank you Allah.
~QE@WD~

untuk yang bertanya, saya masih di bumi Malaysia.

No comments:

Hello There

"hari ini bukan semudah semalam untuk bergelar manusia sempurna. banyak yang perlu dikorbankan, banyak juga yang terpaksa dilepaskan. sesekali langkah tersadung, rebah menyembah. sesekali melangkah gagah tersenyum megah dan semua itu memerlukan pengorbanan, menentukan kesabaran dan air mata. selagi prinsip hidup berada di atas landasan yang betul, usah di gusar pada anugerah Tuhan. anggaplah sesekali diduga itu sekadar utk mematangkan dan mengajar kita untuk bangun menjadi manusia sesempurna insan......" insyaAllah
 

Made by Lena