Daisypath Anniversary tickers

THE SIGN OF OUR LOVE

Lilypie First Birthday tickers

Friday, January 2, 2015

Selamat Tinggal 2014 & Salam Tahun Baru 2015

first of all, setinggi-tinggi kesyukuran dipanjatkan kepada Illahi untuk semua nikmat kurniaanNya pada kami. dan kini 2014 sudah melabuhkan tirainya. banyak suka duka yang dilalui memberi pengajaran yang amat bermakna pada diri ini. dan tak terkecuali tatkala diuji Allah masih pinjamkan kekuatan dan ketabahan serta kesabaran padaku untuk menghadapi ujian-ujiannya.

throwback#2014

tahun pertama bergelar ibu. pengalaman pertama. saat pertama kali merasai sakitnya membawa si kecil ini ke dunia. demi Allah pengalaman itu tidak mampu dilupakan. sekarang saya seorang ibu. Alhamdulillah....

menyambut kedatangan ahli keluarga baru. ini adalah pertama kali keluarga saya menerima menantu perempuan. 

Ogos2014
 

ini walimah adik saya yang melangkah bendul abangnya. sakan noo nikah time raya. so next next year nikah time raya sudah tidak dibenarkan sebab ada komplen 'kami tak rasa macam raya pun' sebabnya tahun lepas walimah saya pun masa raya jugak. raya cam 2 tahun dah tak beraya. eheheh...tapi malangnya saya masih berpantang waktu ini. so, tak dapat excited sangat la. dok dalam bilik dan menyambut kedatangan orang ramai masuk dalam bilik menengok adam sadiq yang seronok tido memanjang. huhuhu

september2014

walimah don muktar dan pasangannya. waktu ni saya dah habis pantang but i tell you saya masih makan berpantang lagi. 4 bulan lepas bersalin pun saya masih sakit lagi. huhuhu....ujian tuhan. abang saya selamat melangsungkan perkahwinannya dengan pilihan hati.

barakallah to both adik & abang saya. semoga dikurniakan kebahagiaan dan kekuatan dalam mengharungi rumah tangga kalian.

dan bertambah keriangan kami di tahun 2014 setelah saya menerima lantikan jawatan setelah 2 tahun berkhidmat. Alhamdulillah. saya melepasi ujian perlantikan jawatan hanya melalui sekali ujian sahaja. wink! wink! al maklum di tempat ini untuk memperoleh jawatan ini secara tetap anda dimestikan berkhidmat sekurang-kurangnya 2 tahun dan pada perkiraan saya rezeki ini tidak cepat dan tidak lambat malahan datang tepat pada waktunya. Alhamdulillah....

dan pada waktu yang sama juga kami sekeluarga dikhabarakan bakal menerima kedatangan 2 ahli kecil baru pada tahun hadapan. Alhamdulillah. bukan saya la. adik & abang saya la! amboi cepatnya korang....hekhekhek...welcome to da club sis!

namun kita masih lagi dikejutkan dengan kejadian musibah banjir yang melanda kelantan, terengganu, pahang & perak baru-baru ini. demi Allah saya sebak melihat anak-anak kecil yang menangis kesejukan dan kelaparan. saya juga punya anak kecil. bagaimana jika yang menangis itu anak saya? semoga ujian ini mampu memberi tarbiah kepada kita untuk mendidik jiwa menjadi sebenar-benar hambaNya.

begitu juga dengan kehilangan MH370 & kejadian tembak MH17 yang akan dikenang selamanya di ingatan. walaupun tiada saudara mara dan sahabat handai saya yang terlibat dalam penerbangan tersebut namun harus saya akui masih ada saudara sesama Islam saya di dalam kapal terbang tersebut. semoga roh mereka dicucuri rahmat dan dibentangkan hikmah di atas kehilangan MH370.


dan kini, tahun 2015 sudah menjelma. angka usia saya sudah hampir berganjak setahun ke depan dan setapak lagi menghampiri tarikh kematian saya yang belum diketahui bila. doa saya moga Allah senantiasa merahmati & memberkati usia saya dan keluarga sehingga ke syurga. dan saya tahu, 2015 bakal menghidangkan saya dengan pelbagai ujian dan nikmat yang akan menguji diri sebagai seorang isteri, ibu, anak perempuan, pekerja & pelajar. mohon saya Allah kuatkan saya dan tunjukkan saya jalan yang terbaik. amin...

salam tahun 2015 buat semua.

No comments:

Hello There

"hari ini bukan semudah semalam untuk bergelar manusia sempurna. banyak yang perlu dikorbankan, banyak juga yang terpaksa dilepaskan. sesekali langkah tersadung, rebah menyembah. sesekali melangkah gagah tersenyum megah dan semua itu memerlukan pengorbanan, menentukan kesabaran dan air mata. selagi prinsip hidup berada di atas landasan yang betul, usah di gusar pada anugerah Tuhan. anggaplah sesekali diduga itu sekadar utk mematangkan dan mengajar kita untuk bangun menjadi manusia sesempurna insan......" insyaAllah
 

Made by Lena