Daisypath Anniversary tickers

THE SIGN OF OUR LOVE

Lilypie First Birthday tickers

Friday, July 4, 2014

CORETAN MENGANDUNG SAYA 4

menghitung hari. hanya tinggal 16 hari untuk tiba harinya. kalau terlambat, jawabnya terpaksa menempah tarikh la kami. hehehehe....

sebelum terlanjur, salam ramadhan buat semua Islam di seluruh dunia. Alhamdulillah, masih berkesempatan untuk Ramadhan pada kali ini dan aku berharap moga ada syawal lagi buat kami semua bersama.


masih teringat tahun lepas, Ramadhan pertama sebagai isteri. seronoknya berpuasa dan memasak untuk berbuka. kadang kala balik ofis Abang dah tunggu di Bazar Ramadhan Seksyen 13, Shah Alam. habis satu bazar dijejakinya tapi membelinya seciput. tapi tahun ni, harap maaf. kami bakal bertiga. saya tak larat nak jalan jauh-jauh. tapi sebenarnya banyak berjalan boleh mempercepatkan proses untuk bersalin. tapi sekarang kaki saya dah makin membengkak. jalan banyak buat saya penat yang amat. huhuhu

tapi entah kenapa, kadang kala rasa sayu terbit di hati. baru 6 Ramadhan, kadang kala kami terpaksa berbuka di tepi jalan. tak sempat balik rumah. sekarang saya tak berdaya nak drive pergi ofis, jadi balik kije saya hanya tunggu dijemput. bila azan maghrib berkumandang, kami berbuka di tepi jalan. terima kasih Abang sebab memahami saya. saya dalam fasa betul-betul tak larat. lain orang , lain rezekinya. jangan rasa kita kuat sebelum ni dan selamanya kita akan kuat. pesan saya hanya satu, mengandung dulu dan lihat apa habuan untuk kamu. kalau kamu mampu cergas sepanjang masa, Alhamdulillah dan jika sebaliknya. terima ujian ini dengan redha.

(bukan apa, sekadar luahan hati ibu mengandung. saya masih belum bersalin. tapi kalau orang yang pernah bersalin boleh bercakap macam orang yang tak pernah bersalin, tersentuh juga hati.)

cabaran apabila kita menjengah dunia kerjaya. bagi saya, family first dan kerjaya kini sudah jatuh di tangga ke bawah. insyaAllah, rezeki ada di mana-mana. tak gitu? 

Ramadhan tahun lepas, saya sibuk dengan persiapan untuk majlis kesyukuran yang bakal menjelma pada raya ketiga. kali ini saya ta sibuk tapi lebih kepada persediaan mental dan fizikal menghadapi saat-saat membawa little caliph kami ke dunia ini. Alhamdulillah, semua barang dah siap yang tinggal carseat, stroller dan benda-benda besar yang perlu difikirkan kemudian. sayu menghadapinya. mungkin mood orang mengandung yang makin hari makin tak tentu arah bercampur baur dengan nervous.

untuk little caliph kami. ikut senior pergi baby outlet, gatal jugak tangan menggapainya walaupun dalam list dah tertulis 'DONE'
di akhir rasa ini
ingin aku coretkan buat insan-insan yang ku sayang
dan insan-insan yang menyayangiku
maafkan aku untuk setiap salah silapku
halalkan makan minumku
dan doakan urusanku dipermudahkan 
dan segalanya selamat dan di bawah rahmatNya

Amin.....

No comments:

Hello There

"hari ini bukan semudah semalam untuk bergelar manusia sempurna. banyak yang perlu dikorbankan, banyak juga yang terpaksa dilepaskan. sesekali langkah tersadung, rebah menyembah. sesekali melangkah gagah tersenyum megah dan semua itu memerlukan pengorbanan, menentukan kesabaran dan air mata. selagi prinsip hidup berada di atas landasan yang betul, usah di gusar pada anugerah Tuhan. anggaplah sesekali diduga itu sekadar utk mematangkan dan mengajar kita untuk bangun menjadi manusia sesempurna insan......" insyaAllah
 

Made by Lena