Daisypath Anniversary tickers

THE SIGN OF OUR LOVE

Lilypie First Birthday tickers

Thursday, April 10, 2014

9 April 2014

9 April 1988 - 9 April 2014

Alhamdulillah. saya sudah 26 tahun sekarang. doa saya moga usia yang dipinjamkan olehNya mendapat berkat dan keredhaanNya. terima kasih jua buat mak dan ayah yang menjadikan masyitah aminah seperti hari ini. mungkin saya bukan anak yang boleh dibanggakan setinggi langit, namun saya bersyukur dengan kejadian dan keindahan bergelar seorang anak, isteri dan mommy to be, berpeluang bergelar penuntut dan mempunyai karier sendiri walaupun tidak segah mana namun semuanya rezeki. bersyukur daripada tiada. ada orang yang masih belum dapat bekerja walaupun kelulusan lebih tinggi. itulah yang dinamakan rezeki dan ujian. paling penting, jangan berlagak dan takbur. Alhamdulillah, saya berjaya mengecapinya di usia 26 tahun. Thank you Allah.

serasa tak percaya, masih terasa bagai berada di hostel zaman sekolah. berhempas pulas menyiapkan homework. my favourite subjek mestilah add math dan mathematics. tapi rupanya ia sudah 9 tahun berlalu. owh, tuanya saya? hek3.....memang saya rasa 26 tahun umur yg sangat tua tapi peelnya masih cam dolu2 jugak.

dan serasa baru semalam saya bertanyakan 'ayah rasa hari ni berapa haribulan?'. benar. kenangan itu sudah lama berlalu dan tak mungkin berulang kembali. dia sudah tiada. mengenangnya, rindu akan kata-kata nasihat dan semangat. dia lelaki yang tiada pengganti. ayah sentiasa di hati.

dan masih teringat saat pertama meraikan hari lahir bersama lelaki itu. yup, dolu2 saya suka makan kenny rogers. ops, rasa teringin nak makan kenny rogers la. dah lama tak makan. erm....secret recipes pun bermain-main di minda. pantang sebut makanan mak buyung ni. akhirnya balik umah, masak nasi makan ngan tembikai. wah, air liur saya rasa dah meleleh ni. hahahaha.....

tapi masa first celebration ngan lelaki tu, kenny rogers kat plaza alam sentral masa tu tutup. xdapat dikenalpasti samada pindah terus atau renovation. udahnya, makan kfc. of course la lelaki tu makan lagi banyak ketul dari birthday girl. hak3......

semalam saya bangun pagi-pagi sambil muncung dan cakap kat abang 'abang memang lupa sume benda sal bini abang kan. abang ni sayang ke tak?' hek3...menung lelaki tu ngan bini dia pukul 6.00pagi dah semacam. tapi bila nak tutup pintu pagar umah Abang sempat bisik ucapan dan doa buat bini dia yang mengada-ngada ni. katanya 'abang tak lupa, sayang'. heeee.........

serius, tahun lepas perut saya kempis lagi rasanya tapi bila tengok sekarang. wah, membulat. sapa punya kije neh. hek3......baru semalam rasanya saya cakap kat Abang 'YES'. bertungkus lumus buat hantaran dan persiapan perkahwinan. i love to feel it again. huahuahua.....sumenya nak kena purple. cuma satu je yang tak kesampaian, saya nak pelamin purple dan hijau turqoise tapi tak dapat. dan saya suka tengok kad kawen saya yang super simple janji ada purple. some people suka letak gambar kat kad dan siap buat bunting besaq2 tapi saya sukakan yang sederhana. cukup sekadar ada. lagipun, letak gambaq kat kad pastu bagi kat orang. free2 je orang simpan gambaq suami or isteri kita. takpun gantung bunting kat tiang api. tak sanggup saya menjadi tontonan umum. silap gaya, habis diterokai apa yang ada. nauzubillah. saya bukan superstar. wah, tetiba baru tersedar. citer kad nikah kawen tu sudah berlalu rupanya. im going to be da mom dah....Alhamdulillah

hadiah daripada abang tahun ni? saya tertunggu-tunggu jugak ni. semalam dah bagi. so precious but boleh demand lagi x? hek3....thank you abang. kasih sayangmu lebih daripada nilaian hadiah yang ada (tapi bila merajuk mesti bising birthday present mana? hakhakhak...serious, saya memang jahat. menung laki aku tu.)

okey la, saya nak study sat. hujung minggu ni ada byk banyak test dan assignment nak hadap. laporan pun masih ada yang terbengkalai. penat namun inilah harga untuk cita-cita dan impian yang harus ku bayar. apa-apa hal pun, selamat hari lahir ke 26 tahun masyitah aminah. jadi budak baik. ngeh3.....

chubby daddy & mommy to be ....... heeeee

No comments:

Hello There

"hari ini bukan semudah semalam untuk bergelar manusia sempurna. banyak yang perlu dikorbankan, banyak juga yang terpaksa dilepaskan. sesekali langkah tersadung, rebah menyembah. sesekali melangkah gagah tersenyum megah dan semua itu memerlukan pengorbanan, menentukan kesabaran dan air mata. selagi prinsip hidup berada di atas landasan yang betul, usah di gusar pada anugerah Tuhan. anggaplah sesekali diduga itu sekadar utk mematangkan dan mengajar kita untuk bangun menjadi manusia sesempurna insan......" insyaAllah
 

Made by Lena