THE SIGN OF OUR LOVE

Lilypie First Birthday tickers

Sunday, April 24, 2011

Kisah Saya & Lelaki-lelaki Itu

lelaki-lelaki ini istimewa dalam hidupku. 
lelaki-lelaki ini juga yang mewarnai kehidupanku
yang mencorakkan garis lengkuk perjalanan harianku
ada pahit dan manisnya
namun ia adalah keindahan kurniaanNya
dan kebahagiaan yang dipinjam olehNya
untuk menghiasi hari-hari seorang wanitaku

satu-satunya lelaki yang bergelar abang. ideanya kadang-kadang boleh pakai, kadang-kadang. erm....haha tetapi sekurang-kurangnya dapat aku rasai hidup memiliki abang. umurnya 27 tahun. bujang. ye, telah menetapkan tarikh pernikahannya pada hujung tahun. cuma tahunnya yang belum pasti. maka, terpaksalah aku membooking tarikh awal tahun untuk majlisku nanti. hehe.....ada ke? booking jew. haha 
the most yang paling aku tak tahan dengan lelaki yang dipanggil din/abe din ini adala dia seorang yang tidak makan budu(padahal zaman kecik makan je). itu makanan favourite saya. busuk katanya. huh!satu je yang saya salute dengan lelaki ini, orangnya setia. good job, bro!
bercakap mengenai kasanova paling hot dalam rumahku. dari mekanik sedang menukarkan profesion kepada guru mekanik. usianya yang kini mencecah 21 tahun menyedarkanku, kami sedang meniti usia dewasa(baru semalam aku rasa kami bermain dan bergaduh berkejaran). tapi....kenapa aku masih berasa di usia kanak-kanak. mamat romeo ni pergi mane mesti orang pandang. katanya, hensom. herm.....itu yang aku suka pegang dia, budget pakwe aku hensom. bengang je dia takut sahamnya jatuh. haha...Arif!
pada pengamatan aku la, kalau nak cari calon menantu dalam rumahku. hah, aku syorkan adik aku yang sorang neh. dok tengah menati masa menghadapi STPM. 19 tahun. tapi, advance daripada kakaknya noo. sudah pandai bermain cinta. berbulu jer aku menengoknya. tapi, aku akui kalau dalam ramai-ramai lelaki dalam rumah, dia ni la yang selalu aku buli. suruh buat itu ini. jahat punya kakak. dia ada rasa tanggungjawab sikit. sekurang-kurangnya, dia boleh diharap. menanak nasi boleh, ok! tapi time aku ada jangan harap diorang sume neh nak sentuh periuk belanga. tapi, dia boleh disuruh basuh pinggan. haha...nik, thank u for being my greatest bro!
dan ini lelaki bongsu dalam rumah cikgu muktar. kadang-kadang. nope, selau buat aku membebel dengan spanar dan motornya. aku rasa kalau dihitung duit yang digunakan untuk baiki motor tu, erm....boleh beli motor baru. 16 tahun. dah tua kau dik, tapi aku masih panggil adik lagi. adik cik. tapi, yang paling sengalnya bila dia neh suka panggil aku 'BUDAK-BUDAK'. hohoho....risau sangat aku ambiq title bongsu dia tu. padahal aku ni pun bongsu perempuan jugak ye. dan sometimes, dia suka buat aku rasa aku yan paling bongsu. ketara sangatkah aku ni keanak-anakan? tapi, aku salute dengannya. terpancar ketenangannya saat kami menghadapi kehilangan besar baru-baru ini. terpaksa aku mengakui, lelaki ini mewarisi ketenangan ayahku.
 the last but alwayz the best man. my dad. my spirit. yang banyak mengajar aku erti hidup. terlalu banyak kenangan kami bersama. dan kasih sayangnya masih segar mewangi dalam tiap hirup nafasku. masih terbayang gelak tawa dan senda gurauannya bersama kami. lelaki ini banyak tenangnya. dan aku rindu mendengar kata-katanya. sesungguhnya, kita akan lebih menghargainya bila kita sudah kehilangannya. andai hadir seseorang lelaki yang bakal menambahkan lagi koleksi lelaki dalam hidup wanitaku, aku impikan lelaki seperti ayahku.

satu yang paling aku perasan persamaan antara semua lelaki-lelaki ini selain mereka halal untuk aku pegang tangannya. hahaha....penyayang terhadap kanak-kanak. sebab tu saya amat mudah terpikat dengan lelaki penyayang.

terima kasih kerana hadir sebagai lelaki-lelaki istimewa dalam hidup masyitah aminah. terima kasih kerana membahagiakanku dengan ragam dan karenah kalian. i love you crazy la!
special entry buat:
Muktar
Muhammad Mukhtaruddin
Muhammad 'Arifuddin
Muhammad Syarifuddin
Muhammad Aminuddin

No comments:

Hello There

"hari ini bukan semudah semalam untuk bergelar manusia sempurna. banyak yang perlu dikorbankan, banyak juga yang terpaksa dilepaskan. sesekali langkah tersadung, rebah menyembah. sesekali melangkah gagah tersenyum megah dan semua itu memerlukan pengorbanan, menentukan kesabaran dan air mata. selagi prinsip hidup berada di atas landasan yang betul, usah di gusar pada anugerah Tuhan. anggaplah sesekali diduga itu sekadar utk mematangkan dan mengajar kita untuk bangun menjadi manusia sesempurna insan......" insyaAllah
There was an error in this gadget
 

Made by Lena