Daisypath Anniversary tickers

THE SIGN OF OUR LOVE

Lilypie First Birthday tickers

Thursday, August 26, 2010

Presentation Terakhir Kita Bersama

Assalamualaikum…….
Sudah lama rupanya blog ini menyepi tanpa catatanku. Bukan tidak sudi namun satu demi satu kejadian dan situasi kadang-kala membantutkan keinginan dan semangatku untuk menulis.  Jom merentas sebentar liku-liku kehidupanku sejak kebelakangan ini.
Alhamdulillah, sudah hampir sebulan Masyitah menamatkan latihan industry di Chendering (maaf, nama organisasi tidak dpt dinyatakan). Bukan mudah rupanya untuk menjadi seorang pekerja. Mendengar pengalaman sahabat-sahabat yang lain betapa mencabarnya tugas yang diberikan kepada mereka, aku tersenyum. Timbul rasa cemburu namun aku yakin apa yang ku alami dan tempuhi di tempat praktikalku pun ada cabarannya yang tersendiri. Bersyukurlah aku seadanya…….

Dan pada 21 July 2010 yang lepas aku dan rakan-rakanku telah selamat membentangkan hasil kerja kami di tempat praktikal masing-masing. Puas dan gembira kerana dapat bertemu kembali  sahabat-sahabatku. Masing-masing hadir dengan cerita yang tersendiri. Walaupun ada sedikit ralat kerana aku agak tergesa-gesa untuk pulang ke kampung. 

Pelbagai ragam yang dipamerkan masing-masing. Aku tersenyum untuk kesekian kalinya. This is sweet memory, guys! Masih ku ingat bila Dr Saiful tetiba memanggil namaku sambil bergurau untuk memukulku kerana kesilapanku menghantar report tanpa buku log menyebabkan dia tercari-cari, Shauqi yang menunjukkan sijil yang diterimanya dari tempat praktikal kepada Fiq sambil disambut Fiq ‘aku tak dapat sijil, tapi aku dapat duit’, ada yang baru menyiapkan slideshow presentation, Min yang disuruh menerangkan kata-kata ‘mendalam’ di akhir presentationnya,  serta pelbagai gaya dan bahasa isyarat yang kami lakukan untuk menyatakan betapa laparnya kami kerana selama hampir 4 jam dikurung dari pagi sampai tengah hari. Hahaha… dan macam-macam ragam lagi. 

Namun segalanya sudah berakhir....Alhamdulillah. semoga akan tiba kembali satu detik dan ketika kita kembali bertemu. InsyaAllah.....luv u all, guys!

No comments:

Hello There

"hari ini bukan semudah semalam untuk bergelar manusia sempurna. banyak yang perlu dikorbankan, banyak juga yang terpaksa dilepaskan. sesekali langkah tersadung, rebah menyembah. sesekali melangkah gagah tersenyum megah dan semua itu memerlukan pengorbanan, menentukan kesabaran dan air mata. selagi prinsip hidup berada di atas landasan yang betul, usah di gusar pada anugerah Tuhan. anggaplah sesekali diduga itu sekadar utk mematangkan dan mengajar kita untuk bangun menjadi manusia sesempurna insan......" insyaAllah
 

Made by Lena