Daisypath Anniversary tickers

THE SIGN OF OUR LOVE

Lilypie First Birthday tickers

Saturday, December 19, 2009

SABAR

'sebaik-baik ibadah adalah sabar menunggu jalan keluar'

Pesanan nabi Muhammad saw ini sudah cukup menyedarkan aku sabarlah meniti ujian dan dugaan hidup di dunia yang penuh kepalsuan ini. Allah tak menguji hambaNya melainkan untuk menyedarkan aku tentang hakikat sebuah kehidupan ini. Hidup di dunia ini hanya sementara Masyitah Aminah, akhirat jua yang kekal abadi. semua ujian ini adalah setimpal dengan keupayaanku menghadapinya dan ujian Allah ini bukan sia-sia.

Aku harus bangkit untuk menghadapi setiap apa yang datang dalam hidup ini. usah putus asa. Jangan pernah putus harapan dengan rahmat Allah. aku harus kuat dalam menghadapi ranjau kehidupan ini dan sesungguhnya musuh utama manusia itu adalah nafsu diri sendiri.Dan sesungguhnya Allah itu Maha Pengampun lagi Maha Mengasihi terhadap hamba-hambaNya.


No comments:

Hello There

"hari ini bukan semudah semalam untuk bergelar manusia sempurna. banyak yang perlu dikorbankan, banyak juga yang terpaksa dilepaskan. sesekali langkah tersadung, rebah menyembah. sesekali melangkah gagah tersenyum megah dan semua itu memerlukan pengorbanan, menentukan kesabaran dan air mata. selagi prinsip hidup berada di atas landasan yang betul, usah di gusar pada anugerah Tuhan. anggaplah sesekali diduga itu sekadar utk mematangkan dan mengajar kita untuk bangun menjadi manusia sesempurna insan......" insyaAllah
 

Made by Lena