THE SIGN OF OUR LOVE

Lilypie First Birthday tickers

Wednesday, December 22, 2010

pinjamkan aku senyuman itu....

Ku lihat langit pagi tadi, cerah. Sang suria tersenyum riang tidak seperti hari-hari yang lalu. Mendung dan disertai hujan lebat. Maha suci Allah untuk ciptaanNya ini. Dan Alhamdulillah untuk setiap nikmat yang diberikanNya.

Buat semua sahabat dan diri, bersabarlah. Tuhan hilangkan sekejap matahari untuk datangkan pelangi barangkali selepas ini. InsyaAllah. Walaupun kita terpaksa menanti tahun hadapan untuk further study, takpe la. Biar lambat asal selamat and I wish this is the best decision dengan menolak tawaran uitm. Bukan sombong tapi untuk kali ini, aku berharap akan ada sinar berkilau buat insan ini, ya Allah.

Untuk mengubat hati yang satu persatu dilanda duka, kukuatkan hati menghadapi tugas harianku sebagai kerani di pejabat. Tapi, tak sempurna rasanya hidup ini andai tidak dilanda badai. Merasa bergelar yatim di usia ini sudah cukup menguji hati wanita ini dan kali ini aku teruji lagi. Subhanallah, indahnya ujian ini andai aku dapat mengerti hikmah di sebalik semua ini.

I hate these feeling! Marah orang. Menyampah dengan orang. Rasa sakit hati dengan orang sebab akhirnya aku juga yang resah. Aku tak suka membenci orang sebab apa hak yang aku ada untuk membenci orang lain. Maafkan aku untuk rasa yang tidak munasabah ini. Tapi jujur ku mohon, tunjukkan salah diriku andai aku yang melakukannya namun andai sebaliknya tunjukkan kebenaran biar terungkai semua persoalan.

Lantas, ku temui seseorang malam ini. Apa yang paling aku ingat dan benar-benar meresap dalam hati ini ‘jika ada masalah, senyumlah’. I really wish that I can do it……..tawa dan tangisan, andai keduanya adalah pengubat duka dalam perjalanan untuk ketemui penawar dan merasa manisnya diuji, maka ketawa dan mengalirlah wahai air mata……

Buat semua insan yang prihatin dengan diri ini, terima kasih untuk nasihat dan kata-kata peransang kalian. Dan special thanks to my beloved besfren, Jaa. Terima kasih sebab sudi pinjamkan telinga mendengar masalah aku yang entah apa-apa ni………

pinjamkan aku senyuman itu, biar terungkai semua rasa yang terbuku di hati ini. no more tarik-tarik muka, tak elok. small matter je ni masyitah, dun take it serious. 

No comments:

Hello There

"hari ini bukan semudah semalam untuk bergelar manusia sempurna. banyak yang perlu dikorbankan, banyak juga yang terpaksa dilepaskan. sesekali langkah tersadung, rebah menyembah. sesekali melangkah gagah tersenyum megah dan semua itu memerlukan pengorbanan, menentukan kesabaran dan air mata. selagi prinsip hidup berada di atas landasan yang betul, usah di gusar pada anugerah Tuhan. anggaplah sesekali diduga itu sekadar utk mematangkan dan mengajar kita untuk bangun menjadi manusia sesempurna insan......" insyaAllah
There was an error in this gadget
 

Made by Lena